Milkshaken skrev:
Nej det finns inget i närheten, just för att ingen vill ha en Dinosaurie.... Dom allra flesta normala vill ha en bil som är lättkörd, säker, och har hög kvalitet.....
Du har rätt. Iaf i mitt fall :)

http://www.youtube.com/watch?v=gK6yTu3nb3g
 
Tyresö
Varför inte en buss?
Eller betongbil med hytt ;)
 
Tyresö
kamilenski skrev:
Varför inte en buss?
Eller betongbil med hytt ;)
En campingbuss är ju ännu bättre, men kamilenski......jag sitter här och försöker låta bli att vara ordryttare och göra mej lustig på din bekostnad ang. det du skev om "betongbil med hytt"..
 
Tyresö skrev:
En campingbuss är ju ännu bättre, men kamilenski......jag sitter här och försöker låta bli att vara ordryttare och göra mej lustig på din bekostnad ang. det du skev om "betongbil med hytt"..
Inga problem ;)
Jag glömmer aldrig dina inlägg om 08 orna.
Det var det roligaste nån skrev här. Du vet iaf var man ska stoppa :)
Kör till!
 
Jag kör en framhjulsdriven Volvo från mitten av 90-talet. Ingen ESP, ingen fyrhjulsdrift eller annat som tydligen journalisterna fått för sig att ingen människa klarar sig utan. Men jag har två saker: Dubbdäck och förnuft! Förra vintern tog jag mig förresten fram i 40 cm snö på ett oskottat p-däck (åkte upp dit av misstag, i tron att någon skottat). Jag körde inte fast ändå. Det är, konstigt nog, den bästa bil jag kört på vinterväglag och då har jag till och med provat fyrhjulsdrivna jeepar och de är visserligen ungefär lika bra, men inte mycket bättre ändå. Och då kör jag ändå mest bil på landsväg (jag bor centralt och går till vardags).

Och spade SKALL man ha i bilen vintertid, det verkar jag dock vara ganska ensam om. Jag har dessutom reflexväst, startkablar, extra reflexer till passagerare med mera, med mera.
 
Mamma!

Jag är glad jag bor i Skåne. Att möta en lastbil med förare med betongkeps är inte det friskaste :(

Numera har jag varma stövlar, vantar o spade i bilen. Tur för kvinnan som fastnade i snön!

Och mera snö ska komma ...
 
Ja usch ja, här kom det snö inatt.
Jag hade mer snö inuti träskorna än utanpå när jag kom in tror jag. :)
 
skalman1 skrev:
Ja usch ja, här kom det snö inatt.
Jag hade mer snö inuti träskorna än utanpå när jag kom in tror jag. :)
Träskorna vintertid ???
 
kamilenski skrev:
Träskorna vintertid ???
Ja jag bor i ett enda rum pga renovering så allt jag äger är nerpackat i lådor som är staplade upp till taket.
Däribland mina vinterskor. :S
 
Ooppps :(
 
Tyresö
Här är din vinterbil, kamilenski! Med den kör du inte fast i någon snödriva.


images
 
Redigerat:
kamilenski skrev:
Jag visste inte att du är en kvinna ;)
Och vad gör din man medan du älskar med HD?
Städar, lagar mat och spenderar dina pengar?
:D.

p.s. bara du inte köper däck i betong. Det har nog han med betongkepsen hehe

nej nej, det är jag som är piloten på den här maskinen, men det gick inte att hitta dubbdäck, så Harleyn får vila i garaget, tills det börjar ljusna igen.
0001053F5D0.jpg
 
Tyresö skrev:
Här är din vinterbil, kamilenski! Med den kör du inte fast i någon snödriva.


[bild]
Den där skulle kanske vara inne i Trädgårdsforumet, att blåsa bort löven med, eller är det kanske en snöslungad^_^b, eller kanske folkvagnens svar på turbo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.