Tyresö skrev:
Du kanske skulle prova på fallskärmshoppning i stället - betydligt säkrare än att rejsa med dom förutsättningarna - och med samma adrenalinkick.....åtminstone dom första 25 hoppen...
Ja det är väl inget jag är stolt över, men du vet färskt körkort hade jag då så man sket ju i det mesta. :|

Nu förra helgen när jag åkte till örebro i halkan så körde jag 70 på 90 väg trots att jag körde min focus -06 med fina dubbdäck.

Man lugnar ju liksom ner sig efter ett tag :)
 
Tyresö
Jo, man gör ju det. Men man tröttnar aldrig på att sladda runt på en stor oplogad parkering - precis som när man var i 20-års åldern. En riktigt kul grej, när jag körde trailerdragare, och hade tom trailer - då när man på vintern körde in på dom enorma terminalytorna så drog man i släpvagnsbromsen samtidigt som man svängde. Djä¤"% vilket uppställ man kan få med ett trailerekipage - hela trailern svepte runt.

Min fru var inte så imponerad när hon åkte med, hon satt mest och skrek och trodde vi skulle välta pga det gungar rätt bra i Volvo FH-hytterna. Roliga minnen....

Man blir aldrig för gammal för att fortfarande vara ung.....
 
Jag är ju fortfarande bara 21, men på 3,5 år och ca 10000 mil så har man ju kört ifrån sig det värsta i allafall.
Förresten så är jag nog ganska ensam om att ha kört ca 2000 mil med en epa på ett år....

Jo sladda på parkeringar och sånt är roligt, och även att göra burnouter på sommaren.
Min firebird är ju avställd nu men jag drar igång den ibland och fixar ett fint rökmoln. :)


hmmm, jag har en förmåga att dra iväg trådarna till OT känner jag. :)
 
C
Jag skulle vilja ha en riktig HMMWV, men då får jag väl sätta bredare port på garaget först antar jag. Misstänker att det är tur att den är så bred, så att man kan tanka från båda hållen när man kör in på macken, så man lyckas fylla tanken samma vecka. ;)
 
Tyresö
cheetah1 skrev:
Jag skulle vilja ha en riktig HMMWV, men då får jag väl sätta bredare port på garaget först antar jag. Misstänker att det är tur att den är så bred, så att man kan tanka från båda hållen när man kör in på macken, så man lyckas fylla tanken samma vecka. ;)

Hahaha, ska man fylla den tanken, då passar man ganska väl in på Magnus Ugglas låt: "Kung för en dag" - sen är det tomt på kontot.
 
Tyresö
saturnus skrev:
Tyresö, när får vi se din tombola truck

[länk]

Javisst, Scania (Skåne) är överlägsen Volvo

[länk]

[länk]

Hahaha, ja nu var det några år sedan jag körde betongbil, men lyfter man på en betongroterare på Scanian 8 x 8, då finns det inte en chans att man kör fast på ett bygge.

Så många gånger man har kört ner sej i djup smacklera på byggena ute i skärgården - och det är alltid ett bygge utan en maskin som kan dra upp betongbilen....

Då är det bara att krypa in under och gräva, och sen blir det till att springa runt på bygget och bära sprängsten för att .bygga en väg - kunden ska ju ha sin betong i gjutformen.
Kan ibland sakna den tiden, för det var ju lite äventyr att lösa såna problem när betongbilen (med lite överlass) vägde 30 ton - och så nöjd man blev när betongen var lossad och kunden var belåten.
 
Tyresö
kamilenski skrev:
Tyresö

Är det DU?

[länk]

Nej, det är inte jag - och jag skulle aldrig själv hålla i betongslangen heller, eftersom det rent juridiskt är förbjudet för en betongpumpare att hålla i betongslangen och gjuta åt kunden pga då får betongpumpsföraren ta hela det ekonomiska ansvaret om betongformen rasar - oavsett om formsättarna har slarvat med formbygget.

Det är så många juridiska regler som man måste följa, som man inte har en aning om när man inte jobbar i branschen.

Sen behöver man ju inte strikt fyrkantigt följa alla paragrafer - lite flexibel måste man ju vara så att kunden blir nöjd.
 
Tyresö
saturnus skrev:
[länk]

Visst har dom riktigt balla betongbilar i USA - och med den där släpboggien pga deras helt korkade viktbegränsningsregler.

En riktigt intressant grej, är att det är enbart Sverige, Norge och Finland - i hela världen - som har hydraulränna på betongbilar.
Övriga världen använder en "plockränna" som dom bygger på för hand. Snacka om att övriga världen ligger på stenåldersnivå på den punkten.
 
Milkshaken
falegname skrev:
[länk]

Dom här bilderna ifrån samma år som min gamla cherokee tillverkades -99, som för övrigt är pappan till denna "farkost". Finns det något i närheten av hummer h1 idag undrar jag, då det är 18 år sen då den såldes som civilt fordon?
Nej det finns inget i närheten, just för att ingen vill ha en Dinosaurie.... Dom allra flesta normala vill ha en bil som är lättkörd, säker, och har hög kvalitet.....
 
Milkshaken skrev:
Nej det finns inget i närheten, just för att ingen vill ha en Dinosaurie.... Dom allra flesta normala vill ha en bil som är lättkörd, säker, och har hög kvalitet.....
Jag hade gärna haft en!
Mycket roligare än dom flesta nyare bilar, typ Aygo och andra mopedbilar.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.