Autark AB, Autarkhome, XXXX med hemvist i Vinslöv, Skåne.
Firman är totalt oduglig att bygga hus, stressar, kommer i konflikt med kvalitetsansvarig, lyssnar inte utan går sin egen väg. Börjar innan man hunnit bläcket torrt på kontraktet, "glömmer" upplysa om att han bedöms som för stor risk för att kunna få försäkringar under byggtiden, följer inte betalplan och när pengarna börjar tryta, då sticker han och lämnar en i sticket. Totalt oärlig och oseriös.
Hos oss har han fått betalt för fönsterköp, köpte han fönster??? Ikke.
Nu står vi med ett halvfärdigt hus där taket, felkonstruerat, läcker som ett såll.
vill varna alla för denne tyske byggmästare, lovar runt men håller tunt.
 
Redigerat av moderator:
Vad gör man när hantverkaren vill ha pengar för att köpa in material? Jo, man betalar så fort materialet har kommit till bygget inte en sekund tidigare.
 
Är pinsamt medveten, men fastän vi från början var inställda på att betala efter betalningsplan, så blev det fel i någon ände
 
Välkommen hit! glömde visst

Vad var det för fel på taket?
 
Milkshaken
Om en byggare vill ha betalt i förtid så skulle iaf jag ana ugglor i mossen..... Alla som har har lite bättre rykte har ju ett avtal med någon leverantör i någon form, så denne kan köpa in materialet.... I Annat fall ska byggaren informera om det att: "ja du vet, den har jag inget avtal med, men jag ska höra med honom"... Sen får han en faktura i sista hand på det....
Om inte, så..... NOPE... Bara att bryta med denne......
 
Milkshaken
Som någon skrev i en annan tråd... Ofta så kostar den "Billige" mycket mer än den "Dyrare" i slutänden......
 
Taket, ja vad blev rätt. Vi har ett "atticatak" dvs. mer eller mindre platt, pappat. Men avrinningen måste ju bli rätt, vilket den inte blev och pappen, kan man bränna papp? jajjamän....
 
Ja säg den glädje som varar, han var här idag, bröt sig in och som om det inte är nog, slog ett stort hål i en bärande vägg.
Behöver jag säga att han är polisanmäld.
 
Misstro, ja till och med mer, men nu måste vi hitta någon som kan ta vid och fixa det som kvarstår att göra.
Några förslag
 
VAr skadegörelsen medveten som en bestraffning? Eller var det något han gjorde som en del av sin byggverksamhet?
 
Börja med att skaffa en stor hund.

Sen offerter från olika byggfirmor.
 
När man varnar här för fuskbyggare fungerar det ännu bättre om namnet ingår i rubriken. Då kan fler uppmärksamma fuskaren.
 
Helt medveten skadegörelse. Firman är en enda stor bluff.
Jag är tyvärr medveten om att han kommer att starta upp på nytt, kan ju bara varna.
 
Redigerat av moderator:
Autark AB, har den 10 december satt sitt företag i konkurs, men jag har 500.000 skäl att jaga honom. Kommer att uppdatera tråden efter hand som det kommer fram uppgifter. Konkursförvaltaren verkar vara en bra människa, kan ju vara någon tröst.....
Hur som helst.
Önskar alla utom den käre XXXX en riktigt GOD JUL.
 
Redigerat av moderator:
korner

Lycka till!
Och God Jul på Dig med!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.