jawen skrev:
Hej gb79

Du ska va stolt för huset du uppfört, blev vacket i mina ögon grattis.

Sen vad gäller sprickor så har jag inte fått några alls, men jag har massiv leca & inte lika mycket fönsteryta som du, och däremed inte lika mycket spänningar i konstruktionen.

Lev o njut i huset och le var gång du kommer hem till det.

mvh jawen
de va snällt sagt jawen, tack

jag har allså inte fått nåra sprickor på oanade ställen utan de håller sig där huset är delat i 2, en liten liten spricka där jag gjort dilationsfogen allså.
där de spricker mer är där jag vart tvungen att göra sämre lösningar , övergångar från putsad leca till mineritskiva på träreglar så det är nog inte så konstigt.
allså aldrig på stenkonstruktionen i sig. och det är ju som sagt några av fönstrena som gjorde så de blev den lösningen.

japp, är rejält nöjd med huset, enda är att det fattas ett rum, men tomten tillät inte större hus. har du lagt upp bilder på ditt hus?
mvh daniel
 
Ingen vidare aktivitet i den här tråden längre men vill ändå lägga upp ett par bilder som visar kontrasten mellan sommar o vinter på huset, fint men brrrrr nu !!!
 
  • hus2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0505.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

Grattis till att ni fått ett så fint hus! det finns alltid folk som tittar, jag har tittat flera gånger då varje gång jag söker på Bygga sten hus själv så dyker denna tråd upp...sommar bilden är grym...!
 
Vilket snyggt hus! Bra jobbat.

När ni nu bott i huset ett tag, är det något ni skulle gjort annorlunda så här med facit i hand?
 
marcusnil skrev:
Vilket snyggt hus! Bra jobbat.

När ni nu bott i huset ett tag, är det något ni skulle gjort annorlunda så här med facit i hand?
Tack så mycket! Nja de är inga stora grejer som man kommer på blivit fel men planlösningen skulle ändrats så man fick in ett rum till istället, det är de som fattas ett "hemmakontor" alternativt ett rum mellan barnrummmen att ha tv o lek i.

rent tekniskt kanske ja skulle vilja haft en liten tekniktank till värmepumpen och valt att ha vattenmantlad kamin istället kopplad till den. Inte rent ekonomiskt men en jäkla bra backupkälla som värmt hela huset istället för punktvärme som de blir nu.

nåt mer nån vill veta så är de bara att fråga på!
 
Verkligen urtjusigt!!!
 
När man ser på bilderna kan man ju inte tro att det är samma färg på hela huset. Det ser ut som om det var två olika färger, men jag vet ju, eftersom jag läst tråden, att det är samma färg på hela huset.
 
Tjusigt!
 
Oj, detta var allt ett tjusigt hus! Lite fundersam på kabeldragning osv som nämndes tidigare, drar man kablar i tak? Förstår att man innan allt är klart gör spår i väggar och har rör för kablar. Men om du ändrar dig och vill flytta eller lägga till, vad är alltså det smidigaste alternativet?

Sen är man ju nyfiken på uppskattat antal mantimmar för bygget?? Såg att du flyttade in ca 15 månader efter byggstart, och jag trodde ett sånt projekt tog längre tid. Men kanske är förutfattade meningar som visar sig...

Tycker allt ser grymt fint ut, och vad gäller el-förbrukningen så verkar den ju ligga lågt!

Väl utfört, grattis =)
 
B
Jättesnyggt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.