Ja, fast om ägaren hyrde dom och firman gjorde jobbet och firman åker dit så behöver inte husägaren bry sig.
 
"– Jag kan inte säga exakt hur mycket pengar skadeståndsanspråket handlar om men så mycket kan jag säga att träden är värderade till mer än en miljon kronor, säger Lars-Åke Steen."

Dom priserna vill jag också ha för min skog...
 
huggan skrev:
Ja, fast om ägaren hyrde dom och firman gjorde jobbet och firman åker dit så behöver inte husägaren bry sig.
Och om jag hyr en legomördare för att skjuta dig och mördaren åker dit behöver inte jag bry mig?:O
 
Undrar vem som beställde jobbet... Kan det vara ägarna till huset på kullen?

:wow::wow:
 
Tyresö
Här i Tyresö var det för ett antal år sedan en husägare som också fällde några träd (8 st) utanför sin tomt, den enda skillnaden att hans tomt angränsade till Tyresta Naturreservat !!!
Det skrevs rätt mycket om det i lokaltidningen och det blev en ganska stor grej utav det.

Tror han fick fängelsestraff, kommer i alla fall ihåg att böterna var enorma.
 
Skadeståndet blir nog inte högre än värdehöjningen ...
 
H
Var en dam som för ett tag sedan fick böte 500k för 1 enda träd.
 
haavard skrev:
Och om jag hyr en legomördare för att skjuta dig och mördaren åker dit behöver inte jag bry mig?:O
Du är oskyldig tills bevisad skyldig. Är rätt svårt i ett sånt här fall även om det är uppenbart.
 
Tyresö
Då blir det till att döpa om tråden.......
 
Kanske lite förhastat, det landar säkert efter två överklaganden på en miljon
Och "minst en miljon" borde ju innefatta två :)

Men det känns ju lite överdrivet för tio träd tycker jag. Om man jämför med straffskalan på våldsbrott ...
 
tallmilan skrev:
Kanske lite förhastat, det landar säkert efter två överklaganden på en miljon
Och "minst en miljon" borde ju innefatta två :)

Men det känns ju lite överdrivet för tio träd tycker jag. Om man jämför med straffskalan på våldsbrott ...
Är väl rätt känt att ekonomiska brott är värre än våldsbrott, våldtäkter, mord osv.

Detta är skadegörelse för egen vinnings skull. Har ingen som helst sympati för mannen. Hoppas detta avskräcker andra husägare som vill bättra på sitt marknadsvärde på huset.
 
Överdrivet? Hur mycket tror du det kostar att köpa tio fullvuxna tallar och plantera dit dom igen? Det är rätt dyrt kan jag säga om du ska få dom att ta sig riktigt.

Fattar att dom inte kommer göra så men det är väldigt dyrt.
 
Måste de inte göra det om han får böta pengarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.