Ja, det är samma sak som att de kräver att allt gammalt ska bort som jag redan berättat några gånger eftersom de inte kan garantera att tätskiktet fäster som det ska annars.
 
Allt är möjligt! Det handlar om tid och pengar. Med rätt verktyg kan du skrapa bort huset!
 
Här är den ultimata maskinen för att fräsa bort allt skit som inte har där att göra...

017518791910.png

Jobbar man med den typen av arbeten så SKA man ha en sådan i sin bil...
Annars kan man lika gärna lägga ner... ;)
 
Paul.

Vad är detta?
 
kamilenski skrev:
Paul.

Vad är detta?
En saneringsfräs från Protool men det finns fler fabrikat... denna är dock jag väldigt nöjd med.

De små kugghjulen fräser effektivt bort gammalt fix och ifall man fått för mycket flytspackel så är den också outstanding...
Kopplad med dammsugaren så är det super.

Jag hade aldrig klarat mig utan den idag.
 
Mmmm Marabouuu drömma får man :)
 
Fan han har ju inget tätskikt alls.. varken runt rör eller nåt. mycket märkligt fast någon byggnorm måste dom ju ha och han verkar ju kunna sin sak...
 
KakelDanne skrev:
Fan han har ju inget tätskikt alls.. varken runt rör eller nåt. mycket märkligt fast någon byggnorm måste dom ju ha och han verkar ju kunna sin sak...
Syftar du på filmen så är det väl dock som så att den är inspelad under väääääldigt lång tid och ihopklippt som alla andra filmer... ;)
Lustigt att de missar tätningar bara för det kan omöjligt vara menat att det ska fungera utan. :x
 
kamilenski skrev:
Mmmm Marabouuu drömma får man :)
Helt klart är det så... men det är också en maskin som man inte har såå stor nytta av som hemmapulare.

Dock tycker jag att alla som sysslar med denna typ av arbeten borde ha en sådan för då hade det inte varit några problem att ta bort det som ska bort heller...
 
Jo visst är den säkert det, men du ser ju när ha sätter plattor och det är ju fortfarande hål stora som knytnävar runt rör och inget synligt tätskikt...
 
T
KakelDanne skrev:
Fan han har ju inget tätskikt alls.. varken runt rör eller nåt. mycket märkligt fast någon byggnorm måste dom ju ha och han verkar ju kunna sin sak...
Enligt sidadressen en tjeck och det ser ju trevligt ut med stora hål vid rören,inte skurit gipset/skivorna så snyggt:wow: han verkar bara ha en storlek på dosborren då hålen är lika stora till elkablarnaq(;^;)p

och killen verkar ju inte veta vad fogföljd är för något, se bild:

biFCD.png
 
Redigerat:
Ja herregud vilken katastrof... men det är nog så folk vill ha det eftersom det hela tiden tjatas om hur duktiga utländska hantverkare är... ;)
 
Fortsätter att fråga Bostik:

Hej,
Anledning till att jag skrev till dig är att jag har ställt den frågar till BKR. Deras svar:

"När man konstaterat att man inte kan få bort allt från tidigare skikt på underlaget får man kontakta tätskiktstillverkaren och be om deras råd och anvisningar."

Så jag frågar:
Kan ni ge mig några råd och anvisningar?


Bostik svarar:

Hej

I de fall man inte kan få bort färg och tjära brukar jag rekommendera att man limmar/skruvar upp en våtrumsskiva och på så sätt får en bra yta för att applicera tätskikt.

Hälsningar
 
Då är problemet löst. Skönt.
 
Löst?
Nu måste jag ställa hantverkaren till svars. Det är bara underlaget att kunna gå vidare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.