Nimajneb skrev:
Jag kom fram till samma sak betr GTA60. Synd att man inte slog till för en månad sedan då Lawson sålde stativet för 120£.
...

Vad jag har förstått är Lawson just nu billigare med GTS10 + GTA60 till Sverige. Men även några Tyska butiker ligger o nosar här.
Håller med, jag skulle varit snabbare när du tipsade om det i en annan tråd.

Axminster och Lawson har ungefär samma pris på combon men räknar man in frakten så blir Lawson antagligen billigare.
 
phl skrev:
Om du menar det röda saxstativet (heter något med 1000 eller så i modellbeteckningen) så sålde jag mitt för en femhundring.
Ja, just den. Tack då vet jag att den kanske inte är helt värdelös iallafall. Men vem vet, jag kanske kommer på något annat jag kan ställa där så småningom.
 
Angående leveranstid:
Jag beställde ett GTA60W (Bosch stativ till bordssåg) från Toolstop fredag förmiddag. Levererades sedan till jobbet på måndag förmiddag. Pris £195,15.

Leveranstiden tyckte jag var bra, allt var helt och det var inget krångel eller behov av någon extra kommunikation angående fraktpris osv.

Jag brukar beställa saker till jobbet istället för hem eftersom jag då slipper passa tider och guida lastbilschaufförer som kör fel. Dessutom brukar det gå snabbare annars skall de först skicka en lapp om att de tänker komma eller att man skall kontakta dem för att avtala tid. Alla har såklart inte den möjligheten men går det så är det ett tips. Det förutsätter förstås också att grejorna inte är större än att de kan tas emot (i receptionen) och att jag kan transportera hem dem själv i bilen.
 
P
dedär P2G såg intressant ut, är påväg att beställa en liten motor ifrån england och priset är på £193,61.. men frakten är på £177,30 eller £308,10,
hutlöst dyrt:| trots att den väger max 10kg,

är P2G ett helt vattensäkert system? fyller i all information på p2gs hemsida efter jag betalat firman av varan o sen är det bara att vänta? eller hur gör man?
 
pleqtiz skrev:
är P2G ett helt vattensäkert system? fyller i all information på p2gs hemsida efter jag betalat firman av varan o sen är det bara att vänta? eller hur gör man?
Ja, sålänge säljaren godtar att du hanterar frakt själv. Du bör dock få tag på en kontaktperson med telefon/address som kan hantera avhämtningen i England. Avtala också en passande tid med denna personen.

Vattentät ... tja, det finns ju samma risker som alla andra metoder. Paket kan försvinna eller bli skadade på väg, men det är ju bara att försäkra försändelsen. Har själv aldrig haft problem annat än när de ankommer Sverige och blir omhändertagna av de lokala budfirmorna som verkligen inte vet vad kundtjänst betyder :)
 
Angående Toolstop rean som pågår... Ganska många nedsatta artiklar må jag säga.
Någon som slagit till på nåt kul?
Se under Clearance och Offers

http://www.toolstop.co.uk/

/Mattias
 
Jupp, en Makita AF505. Ramlade ner en Dewalt DW087k i korgen med fast den var utanför rean...
 
Ang. Toolstop rean.
Var det bara jag som inte kunde lägga till vissa saker? Som t.ex Dewalt bänken och Bosch bänken GTA60 gick inte att handla ifrån Sverige.

Mvh Fredrik
 
jag fick hem en Makita sänksåg inkl två skenor och väska från Axminster igår, första gången jag beställer därifrån. Måste säga att jag är väldigt nöjd. Det tog en vecka ca att få hem prylarna, inte så illa pinkat, beställningen delades upp i två olika paket och det ena var i sverige på endast tre dagar. Mest imponerad blev jag av emballeringen av skenorna, maken till välpaketerat paket har jag aldrig sett. Priset då? 355 GBP för sänksåg i systainer, 2 x skenor, väska till skenorna och skarvdon, inkl frakt (dpd och posten), dvs strax under 4 tusen. Nu ska jag bara byta sladd sedan ska här sågas.

Har någon förresten förslag på en bra klinga som kan komplettera 48 taggaren som sitter på? (inser att jag borde ha plockat med mig en extra klinga från Axmininster när jag ändå beställde men det tänkte jag inte på då).

/f
 
Foppa72.
Grattis till ett bra köp!

I första hand kommer du behöva en klyvklinga, lite typ Festools 160mm 12 taggade Panther.
Vet inte hur det är 165mm, men kolla av Ebay.de, Festoolklingorna är iaf pinsamt billiga i Tyskland.

Andra klingor beror på vad du ska såga i.
 
foppa72 skrev:
...Har någon förresten förslag på en bra klinga som kan komplettera 48 taggaren som sitter på? (inser att jag borde ha plockat med mig en extra klinga från Axmininster när jag ändå beställde men det tänkte jag inte på då).

/f
Jag har kompletterat med Makitas egen 28-tänders, funkar ok att klyva med det lilla jag klyvit med den. Den stora fördelen med att hålla sig till det som är avpassat för sågen är att bredden på klinga och tänder funkar ihop med gummilisten på skenan så man inte behöver shimsa och ha sig när man byter klinga. B-07434 är numret på den klingan.
 
Hur fungerar det med garanti när man köper från UK? Har man möjlighet att öka garantitiden med Festools 2+1? Fungerar det att lämna in verktygen också i Sverige?

Jag har noterat att exempelvis Festools fräs OF 1400 är betydligt billigare i UK än i Tyskland, dock är det ju annan kontakt. Om man byter ut kabeln är det i övrigt någon skillnad?
 
Va är det för bredd på makitas klinga som följer med sänksågen orignal?
 
callel skrev:
Hur fungerar det med garanti när man köper från UK? Har man möjlighet att öka garantitiden med Festools 2+1? Fungerar det att lämna in verktygen också i Sverige?

Jag har noterat att exempelvis Festools fräs OF 1400 är betydligt billigare i UK än i Tyskland, dock är det ju annan kontakt. Om man byter ut kabeln är det i övrigt någon skillnad?
Fick utomordentligt att regga mina 2+1 Garantier på festools hemsida och seadn välja sverige, fick ett garantibevis från TTS.. så det ska nog fungera.. :)
 
Några problem med att köra Festool's 12-tänders på Makitan? Man tappar ju några mm sågdjup med en 160-klinga, men ni är ju många som berömmer den klingan här så det kanske det är värt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.