jag blev tvingad att köpa 5st 80cm.
 
Efter allt höjande till skyarna så måste väl även jag ta mig en repa till Lidl i morgon.
Hoppas dom inte är slut eftersom ni alla har vrålhandlat. HE HE!
 
Lightning skrev:
Efter allt höjande till skyarna så måste väl även jag ta mig en repa till Lidl i morgon.
Hoppas dom inte är slut eftersom ni alla har vrålhandlat. HE HE!
Kan inte svara på hur bra kvalitet det är på dom (Har inte testat mina en), men dom levereras väl inpackade i gigantiska låder. :D
 
Bra med lite större tvingar.
Ännu bättre att de nu var till halva priset...70 :- st var ju inget att bråka om.

Tack för tipset!
 
En kollega köpte den och lämnade tillbaka den kvickt, på hans så vibrerade bladen loss omgående, vilket tyvärr gjorde den värdelös. Han var rätt besviken, eftersom att han tyckte att den kändes gedigen och lät gediget.
 
Lite förvånande egentligen att den var så dålig, Parkside är ju visserligen budget budget men deras grejer brukar ändå fungera. Däremot är de ofta lite klumpigare än dyrare motsvarande maskin.
 
Visst är det så, har en bandslip som fungerar oklanderligt, med bra varvtalsreglering och tillbehör för bordsmontering i olika vinklar. Även pendelsticksågen för 350 eller så är ett fynd som andra-verktyg. Därav också hans besvikelse, både kollegan och jag har mest proffsprylar, men de Parkside jag köpt har varit prisvärda.
 
Utvändigt så är det ju en kopia av Boschs gröna, men bladfästet är annat.
 
På måndag får de in bandslip och sticksåg.

http://www.lidl.se/cps/rde/xchg/lidl_se/hs.xsl/index_13928.htm

Kolla om inte annat på slipbanden: 19 spänn för 6st och de jag köpte i förra vändan har hållit lika bra som de Bosch-band jag har haft. Otroligt prisvärt. Troligen är även sticksågbladen prisvärda, de som följde med sticksågen står det Swiss made på, men jag har inte köpt det sortiment som kommer in nu.
 
K
Är sticksågen nått att ha tro? Någon som har testat den?
 
Samma såg som Julas Meec för 699 ser det ut som. Om den är något att ha? Det är ju inte en blå Bosch direkt, men den är mil bättre än min B&D för 300 (med för lite effekt, inget snabbfäste och ingen pendling). Har den som andra-såg.
 
Ola78
Jag har den också, funkar utmärkt faktiskt för det priset. Den jag har ser precis ut som den på Jula förutom att min är blå. Den i reklambladet är lite annorlunda tycker jag mig se.
 
En nackdel med att köpa billiga maskiner på lidl jämfört med varuhus är garantifrågan.
Går maskinen sönder under garantitiden och modellen är utgången hos lidl så hänvisar lidl till tillverkaren. Ordna dina garantianspråk själv, vi har ingen maskin kvar som du kan byta till!
Köp vad som helst hos Rusta, Jula, CO, Biltema, Bauhaus m.fl. så är det bara att gå tillbaka och byta eller få tillbaka pengarna.
Lidl sköts med franchising. Är franchisetagaren snål så får man diskutera med en rå buffel av typ gamla tiders bilskojare. Personalen på lidl är alltid toppen men har ingenting att säga till om. Spionage på personalen från lidls sida är också väl dokumenterat. Med boliviametoder kunde faktiskt deras verktygspriser vara ändå billigare för att kompensera olustkänslan.

Sticksågbladen och slipbanden ska jag köpa i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.