Otroligt snyggt för att vara ditt första ombygge.

Jobbar du inom bygge, eller tog du chansningar rätt igenom? Eller hade du folk du hade anställt?
 
T
NyFixaren skrev:
Otroligt snyggt för att vara ditt första ombygge.

Jobbar du inom bygge, eller tog du chansningar rätt igenom? Eller hade du folk du hade anställt?
Nej, jobbar inte som snickare men tycker det är roligt att lägga STORA pussel med bitar som nästan passar

Har jobbat som serviceelektriker tidigare men har slutat med det och sitter nu med teknisk support.

Kommer att bli lungt med hus byggande några veckor nu pga av jag håller på med en Dodge -48 samtidigt.


Citerat från hans andra tråd om sitt nuvarande husbygge...http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/146209-ombyggnad-av-sommarstuga.html
 
Tack tank77:)

Slarvigt av mej att inte ha bättre koll.

Jag jobbade efter en ganska klar bild i huvudet på det här huset tillsammans med min dåvarande sambo, vilket inte alltid va helt enkelt att förklara hur det skulle bli:)

I mitt nuvarande projekt gör jag likadant dvs efter en bild i huvudet men utan sambo att försöka förklara för.
 
Enk Projektet skrev:
Rivning betyder rivnings lov och nybyggnads lov och det var inte aktuellt:)

För säkerhets skull har jag börjat med ett nytt projekt.
[länk]
vad menar du? Att det inte går att få rivningslov och bygglov där??:S
 
Nej inte alls men vid om och tillbyggnad som det här var frågan om gäller lite andra regler som jag kunde utnyttja, vet inte om det är så i alla kommuner men här är det lite saker som gör att det kan vara fördel att bygga till istället för att bygga nytt.
Det är självklart enklare att bygga nytt.
 
Riktigt fräckt bygge! :)
 
Tippen skrev:
Riktigt fräckt bygge! :)
Tackar, jag blev ganska nöjd med det huset.
Men nu har jag ett annat projekt:)
 
Enk Projektet skrev:
Tackar, jag blev ganska nöjd med det huset.
Men nu har jag ett annat projekt:)
Jag vet, jag är inne på din andra tråd flera gånger i veckan och hoppas på att det skall ha dykt upp fler bilder... :D Det är riktigt roligt att följa dina byggen. d^_^b
 
Tippen skrev:
Jag vet, jag är inne på din andra tråd flera gånger i veckan och hoppas på att det skall ha dykt upp fler bilder... :D Det är riktigt roligt att följa dina byggen. d^_^b
:DVad glad och stolt jag blir. Tackar tackar.
 
Riktigt snyggt roligt med sådana projektd^_^b
 
Clumber skrev:
Riktigt snyggt roligt med sådana projektd^_^b
Tackar..det känns bra:)
Jag håller på med ett annat hus i samma omr nu och åker förbi huset några gånger i veckan...
 
Jag gillar den öppna spisen starkt. Vad har du för dimensioner på den?
 
larssson skrev:
Jag gillar den öppna spisen starkt. Vad har du för dimensioner på den?
Tackar... vet inte exakta mått men det är 280cm i takhöjd och om jag inte minns fel så tror jag att kanten där glasen står är 90cm...
Insatsen är den stora Roslagsspisen...
 
Otroligt bra gjort!
 
Olof P skrev:
Otroligt bra gjort!
Tackar...

Nu när jag tittar tillbaka på bilder så blir man också påmind om hur otroligt mycket tid det ligger bakom också...:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.