Hej alla ni som funderar på att sätta in PVC fönster.

Jag har letat runt på internet efter fönster under en lång tid och efter kontakt och besök i KAERRMAN´s butik i Hörle stax utanför Värnamo så är alla mina fönster nu monterade. Allt sköttes utan några som helst problem, allt ifrån beställning,frakt och montering.
Jag beställde totalt 13 enheter: 8st Fasta fönster, 3st Öppningsbara fönster, 2st Helglasade altandörrar. Jag betalade 31 800kr för fönster + montering. Montering= borttagning av gammla fönster+insättninng av nya fönster. Slå det om ni kan! d^_^b
Jag kan varmt rekomendera alla som funderar på fönsterbyte att ta kontakt med Hampus på www.kaerrman.se så lovar jag att ni inte blir besvikna.
 
  • Gilla
Sylvestris
  • Laddar…
Behöver fönster ha Svensk energideklaration om man så småningom skall ha huset energideklarerat?
 
Varför ska du ta ut glaskasetten!!!!? och skylla på dålig kvalite när du själv har klantat till det och gjort ett dåligt jobb!!?
 
Vad händer med ett elitfönster om du tar ut kasetten?
 
Vet någon om PVC eller Velfac Alumium fönster bättre.
 
Är det nån som har nån erfarenhet av dobroplast och deras avantgardeserie?
 
Om man har ett fönster som har ett uvärde på 1.2 och de är en variant med 2 glas och ett med 3 glas så bör man inte märka någon skillnad eller hur?
 
Det som kan skilja är buller dämpningen. På mina nybeställda fönster så valde jag 2glas för att jag tyckte inte det var försvarbart men den prishöjningen för att sänka u-värdet med så lite.
 
fick en o.ffert från nordfönster.nu idag och såg då att det verkade som de pvc fönster de säljer med 1.3 i u-värde tillverkas i polen.

Position details
Szer. x Wys. [mm]: 1400 x 1300
Komposit, U-värde 1,3
V-rum
1 st 1-luft fönster
Dreh-kipp, vädringsfunktion
Vit
Pris: 4015:-/st inkl moms

Det står okno som namn i offerten, ett sådant här fönster borde jag väll själv kunna importera för nästan halva priset + frakt?
 
Redigerat:
Ja
bredd- 1400mm ( szerokosc) , höjd-1300mm ( wysokosc) .....står skrivet med polska förkortningar .
"Okno" betyder ett fönster på polska .
gaia
 
kalle_ada skrev:
Oj oj oj. Fick just en offert från Kronfönster (Polaris modellen) med fyra st öppningsbara 10/12, 1 st 16/12, 1 fast 8/21 och en altandörr med cylinderlås samt spröjs för 35 275 kr! Och de anger att de har mängdrabatt. Helt otroligt...
Kronfönster vill dementera det här inlägget:

"Den här prisuppgiften är helt felaktig. Kronfönster (Polaris modellen) med fyra st öppningsbara 10/12, 1 st 16/12, 1 fast 8/21 och en altandörr med cylinderlås samt spröjs kostar 25 800 sek inklusive moms och efter rabatter. Det var ungefär samma pris för ett år sedan så någon måste ha räknat fel."

Carl-Gustaf Svensson
Kronfönster AB
 
B
Fel med nästan tiotusen..
 
Hej !

Tack för en bra tråd !

Ska till sensommaren ta över svärföräldrarnas hus och tänkte då byta ut alla fönster. Det är ett hus byggt på 40-talet med gamla kopplade fönster.
Har bläddrat runt på många olika fönstertillverkares sidor och hittar egentligen bara inåtgående fönster !?
Ingen som vet någon annan än fonsterdirekt.se som säljer utåtgående, gärna en polsk leverantör så man kan få ner priserna en del ?
 
DaHooF skrev:
Har bläddrat runt på många olika fönstertillverkares sidor och hittar egentligen bara inåtgående fönster !?
De största tillverkarna med breda utbud har utåtgående, hör med de som säljer dessa märken.

Veka Danline, finns både som 70/116 5-kammare, dubbla lister och upp till 42mm glas (båge 103.325 karm 101.270) och gammal 58/116 (båge 103.192 karm 101.142).

Rehau Nordic (s798) eller mer info på tyska. Prestanda liknande Veka Danline 58

Aluplast nordline prestanda liknande Veka Danline 70
 
Tackar vänligast för hjälpen !!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.