Gruvberget skrev:
.....ansamlingen av plano limpressar är den största jag sett på en vägg någon gång.d^_^b

Men jä.....:wow:
 
Vad ska man säga? Otroligt mycket roliga grejer, men känslan blev rätt klaustrofobisk.
 
Intressant att amerikanarna har TV i verkstaden :)
 
Masses, det där var ett fullt snickeri! :) Det får dock sin förklaring:
While working for Home Depot and then Porter Cable, I had many opportunities to buy routers at a price I could not resist. Most serious woodworkers have three or four routers. I have a few more. The joke is that I do not like to change bits.
http://woodgears.ca/workshop/jacques/
 
"The joke is that I do not like to change bits"

haha klockrent! Ska säga så till frugan för att berättiga min fjärde skruvdragare...
 
Masses skrev:
Istället för att starta en ny tråd så fortsätter jag i denna här.
Denna kille har verkligen utnyttjat varenda millimeter i hans källare :-D

[länk]
woowww! Hallelujah.

--- Mats ---
 
Om han slängde alla maskiner han hade fem eller mer av, skulle han ju få plats att bygga nå´t också... Men han kanske bara använde verkstan som ett skönt tillhåll där det var ok att få utlopp för diverse verktygsböjelser... (Har själv samma sjukdom, fast i en lindrigare form..)
 
Regarding the size of his tool collection, Jacques has this to say:
"My brother says that some day two men in white coats will come and take me away. Someone said that "if they are men, after looking at the shop, they will forget what they came for and I should remain free". Some friends have accused me of being a tool collector. There is some truth to that, but considering that I spend 30 to 40 hours a week using the tools for pure and unstressed enjoyment, it is more than a static collection of items. Besides working commercially is very difficult and then you loose your hobby. I need the hobby more than the money."

http://woodgears.ca/workshop/jacques/
 
Tobbe Arnesson skrev:
[länk]
För väl. Jag tyckte han såg ut att ha rät bra plats att jobba, dock inte genom att flytta maskinerna som jag gör...

--- Mats ---
 
Tobbe Arnesson skrev:
[länk]
Det där var CRAZY! Herregud vad pylar i det utrymmet!

/PH
 
phl skrev:
Det där var CRAZY! Herregud vad pylar i det utrymmet!

/PH
Egentligen: Herregud vad prylar, oberoende av storleken av utrymmet... :)

--- Mats ---
 
Ja, det var verkligen sjukt mycket prylar. Hur håller han reda på allt? Det kanske han inte gör.
 
Nåja, är du rätt man att tala om att samla på sig prylar Mr Handyman? :)

Jag tycker han verkar ha bra koll på alla prylar. Allt är ju skapligt kategoriserat och uppställt för att användas i någon form av arbetsflöde. Blev rätt förtjust i delen kring rikthyveln och planhyveln med alla rullbanorna. Även den fina stationen för att kapa arbetsstycken med kap/gersåg var fin.
 
Mr Handyman skrev:
Ja, det var verkligen sjukt mycket prylar. Hur håller han reda på allt? Det kanske han inte gör.
Mycket bra fråga och en extremt bra test. Är jag den enda som kan tänkas gå omkring mumlande att jag vet att jag faktiskt har en viss sorts pryl, men just nu har jag svårt att komma på var jag har den?

Ingen som någonsin köpt en ny version av något han redan har, inte bara för att den nya versionen är bättre, men också för att spara tid på letandet?

--- Mats ---
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.