Grymt jobb SH!

Hänt något nytt? Fåt iordning på polen nu?
 
Jo, det börjar likna något:

index.php

Efter vårens målning och två nya epoxylager fick jag fortfarande inte tätt, så jag beställde ny färg (vit + blå) från UK och har hunit med två nya lager + epoxypasta vid större sprickor i berget där det är svårt att komma åt med pensel. Efter 35 timmars påfyllning var poolen full och ... den håller tätt!

Imorgon ska jag tömma poolen. Därefter återstår en hel del jobb: måla ytterligare ett lager blått samt därefter blank ovanpå, klä in sarger och bakkant med granit. Beställa alla kopplingar, filter v-växlare, gjuta utjämningstank, översvämningskanaler med löv/insektsfilter m.m.

index.php
 
  • Gilla
Sommarstuga 2017
  • Laddar…
imponerande bygge herr SH måste jag säga!...keep it up!:D....och mangla på med bilder!!:D
 
Imponerande! Ett riktigt slott!

Finns det ngn speciell anledning till att du valt att inte göra kanten på poolen lika hög hela vägen?
 
Ser ut som man simmar över kanten. Brukar finnas på större pooler som finns på taken på bättre hotell. Mycket maffigt bygge!
 
lasseseger skrev:
Ser ut som man simmar över kanten. Brukar finnas på större pooler som finns på taken på bättre hotell. Mycket maffigt bygge!
Funktionen med den lägre delen av muren är ju uppenbar. Min undran är varför inte hela kanten är lika hög. Om du tittar på de tidigare bilderna är kanten jämnhög hela vägen, vilket förmodligen betyder att det skett ändringar i planerna under projektets gång.
 
T
lasseseger skrev:
Ser ut som man simmar över kanten. Brukar finnas på större pooler som finns på taken på bättre hotell. Mycket maffigt bygge!

Ja, infinity-pooler är fräcka:

infinity_pool_hz.jpg
PostRanchInnInfinityPool.jpg
 
Strip skrev:
Funktionen med den lägre delen av muren är ju uppenbar. Min undran är varför inte hela kanten är lika hög. Om du tittar på de tidigare bilderna är kanten jämnhög hela vägen, vilket förmodligen betyder att det skett ändringar i planerna under projektets gång.
Jag kan ej ha infinitynivån längsmed hela murens längd, eftersom jag måste kanalisera det överrinnande vattnet ner i en utjämningstank som jag ska gjuta och nivåskillnaden är relativt liten. Därför murade jag upp de yttre delarna.
 
Redigerat:
Ja men jävlar vilket hus!!
Utsikten, poolen...allt.

Är sjukt imponerad!!

Grattis till drömhuset!
 
SH, vilken del eller detalj av hela projektet är du själv mest nöjd med så här långt?

Nu kanske inte det här är nån önsketråd, meeeen råkar du ha poolen tom och kameran framme skulle jag gärna vilja se fler bilder/vinklar på insidan. Integreringen med berget är verkligen läckert! d^_^b
 
Hej SH,
kul med någon som orkar och kan driva ett sånt här projekt.

Jag har ett arkitekt/byggföretag och bygger flera hus av det här slaget, mest på Ingarö och det senaste får nu en infinity pool. Det finns en rad lösningar för "overflow" i kombination med vanligt bräddavlopp. Köpte just 3 st 1m3 tankar i kassar för att ta upp spillvattnet. Ska just inhandla alla pumpar och annat genom mitt företag så jag kan kanske vara behjälplig med att bistå med lite utrustning utan påslag. Gör liksom inte ont att beställa två istället för en ... Du kan å andra sidan bidra med dina erfarenheter.

**** redigerad av moderator ****

Skall bland annat bygga ett enkelt fiberduksfilter som primärfilter efter rännorna. Det blir då väldigt lättskött. Poolen 10x5 får spillkant längs en lång- och en kortsida.

Med vänlig hälsning,
Calle Ring
 
Redigerat av moderator:
Calle Ring , din websida funkar dåligt, finns bara 3 bilder där och inget mer?!?
 
Precis min tanke med eps, här uppe i norrland har vi ännu inte riktigt kommit in på eps, men jag jobbar på det.
Vi skulle nog haft ett snack kanske, jag har på gång ett projekt här jag kanske behöver lite hjälp med under nästa år;)
 
Hörru SH, du har ju inte berättat vad du jobbar med än?vunnit på lotto, Maffia eller hiphop?:D knappast kassabiträde på konsum iaf haha
 
callering skrev:
Hej SH,
Ska just inhandla alla pumpar och annat genom mitt företag så jag kan kanske vara behjälplig med att bistå med lite utrustning utan påslag. Gör liksom inte ont att beställa två istället för en ... Du kan å andra sidan bidra med dina erfarenheter.

*** Redigerad av moderator ****


Calle Ring
Låter intressant! Ringer dig inom kort. Du kanske även är intresserad av några av de inredningsdetaljer/material jag importerat och kan ta in igen om det gäller större (container) volymer.
 
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.