3pac skrev:
Der var inte klisterdekaler med till min larm som jag köpt från UK
Jag design selv nogle klisterdekaler, och köpt 100styk hem från en trykkeri
Jag funderade också på om man kunde trycka egna, och hittade följande tre företag:
http://www.reklambutiken.com/ (minsta order: 1095 kr)
http://www.stickit.se/ (minsta order: 1195 kr)
http://mera.se/dekaldigital.html

Vilket tryckeri använde du och vad kostade det?

3pac skrev:
Jag talt med Visonic UK och DK och GSM-modul skulla väre identiska med de som säljs. for jag har haft många problemer med mit GSM inte funga før der kom telematik från telia.
ham från visonic i SE ville inte tala med mej for min larm var köpt i UK
Så med Telia Telematik så var det inga problem att få GSM-modulen att fungera?
 
Jag har tittat på att trycka egna dekaler, det lönar sig inte. Enklare och billigare att köpa från tex http://www.elonline.se/teletec-connect-larmskyltar/2401-0 eller valfri elbutik som kan sälja det e-numret.
Den dekalen är ju till DSC/Teletecconnect larm, även om den givetvis funkar med andra...
 
Jag använde tryckeri från Danmark och gav mindre end 500sek for 100styk jag har inte fakturaen vet mej,

Och jag har 80styk tilback... dem är 60 x 85mm

Nej min larm har nu funga med gsm after jag bytte til telematik den funga inte innan jag fik många "gsm network fail" nogle daga op til flere gånga på en daga
 
Redigerat:
mrfrenzy skrev:
Jag har tittat på att trycka egna dekaler, det lönar sig inte.
Nä det blir lite väl dyrt. Det skulle ju vara om man går ihop några stycken, eller om man beställer fler och sen säljer till andra.

3pac skrev:
Och jag har 80styk tilback...
Kan du lägga upp en bild på hur de ser ut? Är du intresserad av att sälja några?
 
För det priset så är det nog pappersetiketter, dom kommer förstöras av väder och vind efter några år.
Larmskyltar är normalt i väderbeständig vinyl med dubbelsidigt tryck.
 
ja jag kan sälja några

Vis du inte tykec dem är bra och selv vil tryckeri skal jag hitta adressen til tryckeri i Danmark i kväll.
 
  • larm.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Har haft mitt larm ett tag nu och tycket väl att jag fått det rätt programmerat när jag satte upp det men nu när jag testade så får jag inte uppringningen att fungera. har ställt in att den skall testa kommunikatinen var dag kl12 men får inget samtal från larmet heller, Larmet larmar bra och sirenen går igång så den biten är OK. Jag vet att vi haft åsk problem för ett tag sedan så min ADSL splitter gick sönder och fick bytas. Har mitt larm (tele delen) också kanske brunnit upp kanske? Vad göra? Tips mottages varmt.
 
3pac skrev:
ja jag kan sälja några

Vis du inte tykec dem är bra och selv vil tryckeri skal jag hitta adressen til tryckeri i Danmark i kväll.
De ser ju betydligt bättre ut än andra jag har hittat på nätet d^_^b. Jag får fundera på det, och även se vad min konstnärliga sambo kan få ihop.
 
mrfrenzy skrev:
För det priset så är det nog pappersetiketter, dom kommer förstöras av väder och vind efter några år.
Larmskyltar är normalt i väderbeständig vinyl med dubbelsidigt tryck.
Jag vet det inte jag har köpt dem som larmskyltar men om det är pappersetiketter eller i väderbeständig vinyl, vet jag inte, dock är dem inte dubbelsidigt tryck men larmskyltar i danmark är normalt inte dubbelsidigt tryck.
 
3pac skrev:
Jag har titta after sådan en lösning men har inte hitta den?
Det är inget märkvärdigt. Bara 12V lysdioder från Biltema KOLLA HÄR.
Sedan lite kabeldragning då förstås. Kopplade in den på den styrda utgången på larmet och ställde in så den slås på både vid hemma- och bortaläge.
 
vafaan skrev:
Eftersom garaget är ett kallgarage har jag valt att dra gamla hederliga trådbundna magnetkontakter där för att slippa onödiga batteribyten när de trådlösa magnetkontakterna sitter ute i kylan.
Då garaget står ihop med huset och även har en dörr där så har jag larmat den dörren på den varma sidan med en trådlös magnetkontakt (MCT-302) och eftersom dessa även har en universalingång så var det bara att koppla in den trådbundna slingan på den, så slapp jag dra kabel genom hela huset ända fram till centralapparaten.
Universalingången larmar dessutom som en egen slinga.

En annan trådlös magnetkontakt använder jag bara universalingången på.
Den är kopplad till summalarmet på min bergvärmepump som har en slutande larmutgång. Ingen onödig kabeldragning där heller och nu får jag ett SMS om värmepumpen lägger av.
:), ja du borde komma förbi mig! När jag läser din beskrivning så är det ju just detta jag vill få till men tankebanorna har stannat av.
Så några frågor
- Är magnetkontakterna seriekopplade?
- När du anslutit kabel till en trådlös magnetkontakt och den sitter på en separat slinga måste den inte ha extern ström eller tar den det från batteriet?

Min andra funderingar är:
- Skulle det också gå att sätta en rörelse detektor i garaget? (Eller blir det overkill med risk för en massa störningar?) Helst trådad då jag också tror kylan ställer till det men det
- På enheterna är det bara två fasta utgångar (Jag funderar på Pro varianten) så har du med din installation användt båda?

- Jag också har fjärrstyrda portar (2 st) och hade jag velat ge min portöppnare en signal när larmet stängs av men kan inte komma på en bra lösning för det.

- Tänkte också sätta en magnetkontakt i vardera port så att det inte ska gå att larma garaget om portarna är öppna. Skulle då vilja ha en lite variant som jag sett finns till DSC. Funka det att koppla in en sådan här (GRI 4532L Overhead Door Contact ) till PowerMax Pro och de andra magnetkontakterna? (I översikten ett steg bakåt står det (Door switch for overhead / roll up type garage doors.) Alternativt en sådan här infälld http://www.alarmsystemstore.com/3-4-inch-recessed-door-window-contact-p/singlegri 8080twh.htm

Någon som tänkt eller gjort något liknande?

Jörgen
 
jormah01 skrev:
- Är magnetkontakterna seriekopplade?
Ja, de är seriekopplade, eftersom de har en brytande funktion. Strömmen är alltså till hela vägen runt och bryts när en dörr öppnas.
Har du slutande kontakter (t.ex. en larmknapp) så går det att koppla in sådana också på samma slinga, eftersom slingan har termineringsmotstånd i änden.
MCT-302.PNG
jormah01 skrev:
- När du anslutit kabel till en trådlös magnetkontakt och den sitter på en separat slinga måste den inte ha extern ström eller tar den det från batteriet?
Eftersom det bara är ett kontaktbleck som påverkas av en magnet så krävs det ingen strömmatning, utan det är bara att koppla in på universalingången på den trådlösa magnetkontakten.

jormah01 skrev:
Min andra funderingar är:
- Skulle det också gå att sätta en rörelse detektor i garaget? (Eller blir det overkill med risk för en massa störningar?) Helst trådad då jag också tror kylan ställer till det men det
- På enheterna är det bara två fasta utgångar (Jag funderar på Pro varianten) så har du med din installation användt båda?
När du ska en detektor av något slag så måste dessa ha en strömmatning och går således inte att koppla direkt till universalingången på en trådlös magnetkontakt, så det blir till att klamma kabel eller chansa med en trådlös IR-detektor.
Har hört talas om de som har såna i kallgarage trots att de inte är optimala där.
De drar dock ur batterierna fortare, men det räcker ändå över ett år där.
Men jag har inte provat själv.

Så vitt jag minns har jag bara använt ena trådbundna ingången just nu. Den går till brandvarnaren, övrigt är trådlöst.
...eller så lade jag in sabotagekontakterna på de trådbundna sirenerna på den andra slingan.:|

jormah01 skrev:
- Jag också har fjärrstyrda portar (2 st) och hade jag velat ge min portöppnare en signal när larmet stängs av men kan inte komma på en bra lösning för det.
Vilken typ av signal vill du ge dem?
Du kan göra ungefär som jag gjort med lysdioderna fast lägga in ett relä som bryter strömmen till portarna när larmet är på. Det går också att lösa med lite kabeldragning.
Du kan ju ha både lysdioder och relä, bara larmet orkar driva dessa samtidigt.

jormah01 skrev:
- Tänkte också sätta en magnetkontakt i vardera port så att det inte ska gå att larma garaget om portarna är öppna. Skulle då vilja ha en lite variant som jag sett finns till DSC. Funka det att koppla in en sådan här (GRI 4532L Overhead Door Contact ) till PowerMax Pro och de andra magnetkontakterna? (I översikten ett steg bakåt står det (Door switch for overhead / roll up type garage doors.) Alternativt en sådan här infälld [länk]

Någon som tänkt eller gjort något liknande?

Jörgen
Det länkarna hänvisar till ser ut att vara vanliga magnetkontakter, så det är inget problem att koppla in dem som jag beskrivit ovan.
Larmet kommer att meddela dig om att "sektion garage ej klar" eller liknande om du försöker larma på med portarna öppna, så det är inte heller något problem.

Så kör hårt! d^_^b
 
Redigerat:
jormah01 skrev:
Lysdioderna har nog bytt länk för den funkar inte.
Är det dessa [länk] eller kanske dessa [länk]
Det var den senare dioden jag använde, men det är ju en smaksak. :cool:
 
Jag har förstått att flera har beställt larm från England (securitywarehouse), kan man mixa en svensk centralenhet med tillbehör köpta från England? Jag vill gärna ha svenskt språk i enheten.
Har ingen av powermax(+/pro/complete) svenskt språk som tillval även om man köper enheten från England?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.