Ja har förmodligen fel nu, men ingår inte en försäkring om man tex låter Anticimex göra en överlåtelsebesiktning? Eller är den ett tillval kanske?

Hur som så tolkar jag det jag läst som att ni inte behöver oroa er! :)
 
hur har det gått?
 
Tjena!

Advokaten har skickat svaromål och han säger "Ser bra ut för din del enligt min bedömning"... Men det säger väl alla advokater? :)

Det framgår tydligt i överlåtelsebesiktning de brister som fanns före husköp och det är de brister köparen kräver efter husköpet.

Tingsrätt om nån månad. Muntlig förberedelse om jag förstått rätt.

Jag återkommer med hur det gått längre fram.

//Coolman
 
Ja annars vore det något fel om du förlorar det här, är ju du som ska ersättning för trakasserier .
 
Trådskaparen har bett mig öppna den här tråden igen.
 
Ska bli intressant att höra vad resultatet blev av denna stämning!
 
cliff hanger!
 
Man brukar ju ana hur avsnitten med cliffhangers fortsätter *S*

/Kent
 
Hej!

I onsdags fick jag domen.

DOMSLUT
1. Tingsrätten förpliktar "Coolman" att till "köparen" betala 2 000 kr
jämte ränta enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 12 januari 2009 till dess full betalning sker.
2. Tingsrätten förpliktar "köparen" att ersätta "Coolman" för hans
rättegångskostnader med 107 480 kr jämte ränta enligt 6 § räntelagen från denna dag till dess full betalning sker."

De ogiltigförklarade princip allt men de tyckte jag kunde ha upplyst köparna att jag var lite osäker om köksavloppskoppling var rätt utförd trots huset är 150 år gammal därav 2.000 kr... Det betalar jag gärna...

De hänvisade mycket till undersökningsplikten och att köparen måste vara medveten om att det var gammalt hus även man renoverat.

Angående badrummet kom de fram till:
...kan inte heller uppgifterna i objektsbeskrivningen, även om uppgifterna kommit från säljaren, anses utgöra en i fråga om badrummet tillräckligt
preciserad beskrivning av utförandet för att kunna betraktas som en utfästelse eller enuntiation om fackmässighet.

Vid dessa överväganden har det inte övertygande bevisats av "köparen" att
"Coolman" lämnat någon sådan utfästelse angående utförandet av badrummet som "köparen" påstått.


Trista är ju att "köparen" far med lögn även under ed. Men som tur kunde ju vittnen se till att det blev rätt och att de överensstämmde med det jag hade sagt under ed.


Ja, få se om de överklagar men förhoppningsvis gör de ej det....

//Thomas
 
Rätt väntat ja *S* men hade han verkligen någon jurist eller slarvade han bort sina pengar helt på egen hand? Jag har nämligen svårt att se någon jurist som vill förlora så, men det är klart pengar som pengar?

Skönt det gick bra och hoppas det gått bra under tiden med? sånt där sliter en hel del.

/Kent
 
En del tror verkligen på sig själva. Ha fått höra otaliga exempel bara de senaste dagarna på folk som vet bäst :rolleyes: Kommenterar inte sånt längre med hur dumt det är det leder ingen vart.

Grattis eller vad man ska säga till Coolman. Hoppas nu herr/fru åsna insett att inget finns att hämta förrutom mer kostnader.
 
Köparen hade en kan. jurist. Inte advokat.
Vid huvudhandling när de yrkade vissa belopp frågade domaren om det ska vara prisavdrag eller skadestånd. Jag har ej fattat poängen med det men verkade på kan. juristen hade svårt bestämma vilket som skulle vara vad...

Min advokat var Åke från http://www.lindstrom.se med stort kunnighet inom detta.
Han sa att domarna var tvunget ta med något till köparens fördel så de valde den lilla kostnaden 2.000 kr...

Att han kan debitera 108.000 kr för ca 44h arbete är magstarkt... :)
 
O
grattis eller vad som sägas skall! Trevligt att vi fick veta hur det slutade!! Jag uppskattar det väldigt mycket åtminstonde, tror säkert att flera här uppskattar det.
Han kanske överklagar men frågan är om hovrätten tar upp det. Det här kännas som ett sånt fall där dom kan besluta om att inte pröva tingrättens dom! Dyrt badrum för köparen. :p
Hoppas att ni har klarat Er hyfsat under tiden. Skönt att man kan lita på rättsväsendet ibland! Grattis igen!
 
En djävulsk timdebitering din advokat tog.. Men då du vann var han väl värd minst det dubbla;)
 
W
har ugglat igenom tråden, tråkigt fall, men grattis! egentligen skulle duväl ha fått lite kompensation för frugan din, gratis spa kanske?? :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.