iPhone har väl uppdaterats nyligen för att kunna hantera flera program samtidigt?
 
Freco skrev:
iPhone har väl uppdaterats nyligen för att kunna hantera flera program samtidigt?
Kommer i OS 4.0 som släpps till sommaren. En variant av multitasking men det är lite olika bud. En del säger att det skall gå att köra 3:e parts program i bakgrunden andra inte. så det lär väl visa sig.
 
frohike skrev:
Kommer i OS 4.0 som släpps till sommaren. En variant av multitasking men det är lite olika bud. En del säger att det skall gå att köra 3:e parts program i bakgrunden andra inte. så det lär väl visa sig.
Så det är fortfarande en bra anledning till att välja bort iPhone även om den största anledningen nog är att alla andra har en, vem vill blott vara som alla andra? ;)
 
Undrar varför ingen tycker om X10? 4 tums skärm!
 
jhenrikj skrev:
Vet man vad man sysslar med, så finns det inget som slår en telefon med WM eller Android, vilket man väljer är väl en smaksak. Vill man kunna synka telefonen med outlook/windows så väljer man givetvis en WM telefon, har man ingen nytta av det så kan android vara ett alternativ.

Out-of.-the-box är en WM telefon inte mycket för världen, men när man installerat nya rom och lagt dit lite 3:e partsprogram blir den oslagbar. Hade X10 kommit med WM7 hade jag redan haft en sådan, nu får jag fortsätta med min X1 med Touch-It rom istället. (Jag behöver kunna synka med Exchange)
Lika med IPhone.. men lite trixande och fixande så blir den riktigt bra. mao en jailbreak så har man en telefon som gör skäl för namnet.

http://www.dailyiphone.se/2010/03/25/apple-iphone-3gs-har-bast-touch-skarm-enligt-nytt-test/
Så ser man kvalité på skärmar.. det skiljer en del
 
kamilenski skrev:
Undrar varför ingen tycker om X10? 4 tums skärm!
Dålig touchskärm är nog en av de största anledningarna
 
jeppeknaster skrev:
Vem orkar hålla på med en massa tekniska inställningar och annat mumbojumbo?
Vill du ha en enkel och användarvänlig mobil så välj en Iphone.

[länk]
Vi som använder mobilen som ett arbetsredskap och inte leksak.... :D
 
är det verkligen folk som köper smartphones bara för prylens skull?
 
Freco skrev:
Så det är fortfarande en bra anledning till att välja bort iPhone även om den största anledningen nog är att alla andra har en, vem vill blott vara som alla andra? ;)
En nog så viktig anledning d^_^b när firmans kontakt på Dialect säger att hon aldrig sett en sån i verkligheten känner man sej lite cool :cool:

3e partsprogrammen är annars en tillräcklig anledning, iphone kommer aldrig att kunna konkurrera med den fria marknaden! Den är och förblir låst till det som mac tillverkar eller godkänner.
 
Klämde på htc desiree idag.
grymt skön lur och bra display.

android och outlook via tredjeparts program är lika bra som win mobile med tredjepartsprogram.
 
Jan-Å skrev:
En nog så viktig anledning d^_^b när firmans kontakt på Dialect säger att hon aldrig sett en sån i verkligheten känner man sej lite cool :cool:

3e partsprogrammen är annars en tillräcklig anledning, iphone kommer aldrig att kunna konkurrera med den fria marknaden! Den är och förblir låst till det som mac tillverkar eller godkänner.
Nja en snäv sanning. Finns gott om program som "bryter" mot appels egna regler om "konkurrens" mot deras egna program. Själv har jag program så att jag kan hantera .doc .xls powerpoint osv osv som är 3:e part godkända via appstore. spotify är ju ett bra exempel på ett program som konkurerar med apples egna itunes. Så som vanligt, många gapar om att man är låst, men ingen kan ge bra konkreta exempel. Dessutom så går det att lösa. Men nackdelen är att dessa fria program som ligger utanför apples godkännande ofta är av låg kvalité, med minnesläckor och andra buggar som gör att telefonen krashar. Program via appstore håller en hög kvalite på funktion och orsakar sällan problem.
 
Vad är det för bra med att låsa in telefon så den omöjlig gör att installera egan program som inte finns i appstore.

Köper jag en telefon och har ett program gjort för den så ska jag kunna installera det och inte vara beronde av appstore.

Hade du velat ha en dator och fått ett program av en kompis så nekar ditt os dig att installera programmet, vad vinner användaren på det?
 
Andy78 skrev:
Vad är det för bra med att låsa in telefon så den omöjlig gör att installera egan program som inte finns i appstore.

Köper jag en telefon och har ett program gjort för den så ska jag kunna installera det och inte vara beronde av appstore.

Hade du velat ha en dator och fått ett program av en kompis så nekar ditt os dig att installera programmet, vad vinner användaren på det?

Precis så, kommentarer egentligen överflödiga d^_^b 3e partsgodkända hos appstore är INTE samma sak som att använda Nexus.
 
Andy78 skrev:
Vad är det för bra med att låsa in telefon så den omöjlig gör att installera egan program som inte finns i appstore.

Köper jag en telefon och har ett program gjort för den så ska jag kunna installera det och inte vara beronde av appstore.

Hade du velat ha en dator och fått ett program av en kompis så nekar ditt os dig att installera programmet, vad vinner användaren på det?
Jag tror aldrig du använt en iPhone. Försök ladda ner ett program med en Nokia snyggt och smidigt tex. Och försök hitta ett bra program utöver en kalkylator. Folk som anmärker på iPhone skulle jag kunna övertala över en öl på 5 minuter. Jag har själv varit i PC-träsket och haft samma onda tankar som dig. Men plötsligt händer det och man ser aldrig tillbaka när man kännr pulsen åka ner 30-40 slag d^_^b

Nämn ett program som du älskar som inte finns för iPhone?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.