riek skrev:
Jag tycker denna kåken verkar vara väl genom arbetad.
[länk]
Men förbrukningen, 55´kilowatt, med bergvärme, kan det vara möjligt? Kanske den eluppvärmda garageinfarten som gör det...
Uppvärmning och el
Uppvärmningssystem: Bergvärme, ny mjukvara installerad 2009. Anläggning: installerad 2004.
Huvudsäkring: 135 ampére, 34.285/år. Elleverantör: Eon.

Bilplats
Stort dubbelgarage i huset med dubbla dörrar och med automatiska portar. Eluppvärmd garageinfart och elstyrda grindar i svart smide.

Driftskostnad
Snittförbrukning 2006-2007 är ca 55´kilowatt.
 
55' kw är det inte 55 000 kw på bankspråk? Sen har nog Mr Bean målat huset som sagt var....Lite dåligt med garderober tycker jag bestämt! Säkringenskostnaden var rejäl i alla fall 34 000:- år. Går nog brännna brännvin så man får in till den kostnaden i alla fall!
 
Redigerat:
Steffo1980 skrev:
[länk]

Härligt hus med grym potential i bruksmiljö. Stora ytor, både inne och ute.
För 3 miljoner! Tänk om man trivdes lite mer "off", vilket hus man skulle få...
 
Hampe skrev:
Kanske inte platsar riktigt här, men ett stycke kulturarv...

[länk]
Platsar väl absolut!?

Skitläckert! (sånär som på några rum man vandaliserat med fel inredning). Skulle absolut kunna tänka mig huset, dock inte den geografiska placeringen.
 
Jösses vad fint!
Och det otäcka är att vi antagligen skulle kunna sälja vårt halvrenoverade hus och köpa detta för samma pengar. Synd att man inte vill bo i Torsåker.
 
Har inte den kåken (som daviden länkade till) behandlats tidigare i tråden, tycker jag känner igen stilen... Eller var det i min herrgårdstråd?

Jag ger den ett svagt tummen upp. Undrar vad grannarna tycker, det var en liten tomt.
 
Spontant tycker jag att huser ser ut som ett landsortssjukhus från 1920-talet. Tyvärr känns fönstren för små och huskroppen för lång.
 
Mikael_L
-MH- skrev:
Har inte den kåken (som daviden länkade till) behandlats tidigare i tråden, tycker jag känner igen stilen... Eller var det i min herrgårdstråd?

Jag ger den ett svagt tummen upp. Undrar vad grannarna tycker, det var en liten tomt.
Jag postade väl den i din tråd. :)

Nu blev jag förvånad, att den är till salu innan den knappt blivit färdigbyggd... :x
Spekulationsbygge tro ...
 
Uppvärmningskostnaden är nog alltför lågt räknad eftersom man tom i matsalen förväntas krypa ihop i filtar ...
 
Ja det var....beigt.

Tur att det var en annan färg i ungarnas rum. Även om den rosa var nära.
 
J
daviden skrev:
[länk]

Förtjänar absolut ett klick. Jag kan inte bestämma mig vad jag ska tycka. Fulsnyggt ?
Stort är det i alla fall.

Kan inte vara roligt att värma upp.
 
Steffo1980 skrev:
[länk]

Härligt hus med grym potential i bruksmiljö. Stora ytor, både inne och ute.
Herregud vad stolar!! Jag tappade räkningen vid 50.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.