mycke_nu skrev:
Vi får mao det vi vill ha och förtjänar. Dvs att få se Willy fåna sej.
Tala för dig själv. ;)

Jag hade med största sannorlikhet lockats att sitta kvar i soffan om tiden mellan reklamavbrotten var mer givande.
 
Ericc
Arga snickaren é bäst sen kommer på bygglov på god andraplats.

Kanske P1 skulle kunna starta"ETT SUNDARE HEMAFIXARLIV" vid 12:00 på onsdagar så skulle dom som vill lyssna på det och slippa se reklam och slippa se hantverkare.
 
MathiasS skrev:
Gillar ni verkligen Argasnickaren?
Absolut. Så överlägset bra program. Vanliga människor som tror de skall klara av att lära sig 10 olika yrkesgrupper på ett par månader med familj, barn och ingen kunskap. Vädigt bra program. Helt perfekt insyn i vanliga Svenssonfamiljers vardag.
 
Något som verkligen skulle behövas vore ett program som följer låt oss säga 3 olika familjer. En som bygger ett nyckelfärdigt hus, några som bygger själva i lösvirke och några som köper ett begagnat och renoverar upp. En sorts utbildning på samma gång så människor får lära sig vad som krävs för att bli husägare. Följa projekten från det att familjerna tittar på hus och tomter till bankkontakter, bygglovsansökan osv. Givetvis med någon form av ekonomisk uppföljning också under projektets gång.
 
JPL skrev:
Absolut. Så överlägset bra program. Vanliga människor som tror de skall klara av att lära sig 10 olika yrkesgrupper på ett par månader med familj, barn och ingen kunskap. Vädigt bra program. Helt perfekt insyn i vanliga Svenssonfamiljers vardag.
Ja, men om det åtminstone vore DET som vi fick se (hur jäkla svårt det är att lägga golv, bygga kök, byta fönster, lägga om taket osv). Men det är det ju inte. Det är ju inte hantverkandet som får dessa stackare att platsa i detta skampåleprogram - det är helt andra förmågor som brister (eller saknas helt oftast).

Om man för tio år sedan fyllde garaget med bubbelkar, fix fog och 50kvm kakel i tron om att man skulle renovera badrummet så är det inte svårigheten att sätta plattorna som är huvudsaken till haveriet utan oförmåga att planera projektera och förmå sig själv att uppnå uppsatta mål.

Och jag tror inte att någon av dessa fall är speciellt representativa för hur svensson har det. Inte i närheten.
 
H
Ericc skrev:
Ja, det är möjligt, men han hjälper folk som har trasslat till det ordentligt. Tror att det är mängder av fruntimmer som skickar in ansökningar, och det blir det säkert med Timell/Ekdals nya program också. Kan bli en långkörare typ efterlyst:)
Vad menar du med att det är mest fruntimmer som skickar in, varför tror du det?
 
HEM2121 skrev:
Vad menar du med att det är mest fruntimmer som skickar in, varför tror du det?
För att dom kallar honom Arga (femininum) Snickaren istf Arge Snickaren (maskulinum)? :rolleyes: Sopor.. q(;^;)p
 
Ericc
HEM2121 skrev:
Vad menar du med att det är mest fruntimmer som skickar in, varför tror du det?
Därför att nio gånger av tio är det mannen som ska vara tarzan och riva och fixa till så det blir fint. Tillslut ledsnar Jane och gör mängdutskick till dessa program. Så tror jag att det är.:)
 
Denna programidén har gått i dansk tv. Riktigt bra program....hoppas det blir lika bra i det svenska.
 
Ett mer handfast snickarprogram efterlystes. Finnarna har ett som är trevligt att titta på och går på TV Finland (sänds alltså i Sverige). Den heter "Joka kodin asuntomarkkinat "
http://www.mtv3.fi/jka/
 
MathiasS skrev:
Ja, men om det åtminstone vore DET som vi fick se (hur jäkla svårt det är att lägga golv, bygga kök, byta fönster, lägga om taket osv). Men det är det ju inte. Det är ju inte hantverkandet som får dessa stackare att platsa i detta skampåleprogram - det är helt andra förmågor som brister (eller saknas helt oftast).

Om man för tio år sedan fyllde garaget med bubbelkar, fix fog och 50kvm kakel i tron om att man skulle renovera badrummet så är det inte svårigheten att sätta plattorna som är huvudsaken till haveriet utan oförmåga att planera projektera och förmå sig själv att uppnå uppsatta mål.

Och jag tror inte att någon av dessa fall är speciellt representativa för hur svensson har det. Inte i närheten.
Jag delar absolut inte din uppfattning. Jag arbetar i samma barnsch och ser problem som detta ofta. Oftare än du tror. Oftare än vad du kan gissa dig till genom att läsa inlägg på det här forumet. Så är det. Punkt.
 
JPL skrev:
Jag delar absolut inte din uppfattning. Jag arbetar i samma barnsch och ser problem som detta ofta. Oftare än du tror. Oftare än vad du kan gissa dig till genom att läsa inlägg på det här forumet.
Vad du ser i verkligheten eller vad man kan läsa sig till på forumet hör knappast hit, det var ju innehållet i programmet som diskuterades. Jag sa att det som gestaltas i programmet är projekt som ofta strandat långt långt innan man kommit till uppbyggnadsfasen. Dvs problemen är andra än att man inte vet vad som är uppochner på fogsvansen.

Så är det. Punkt.
Joseru.d^_^b


Skitsamma föresten, nu har jag ju något att se fram emot. Fuskbyggarprogrammet kommer bli en kioskvältare. Ingen rök utan eld.
 
Redigerat:
Mikael_L
MathiasS skrev:
Skitsamma föresten, nu har jag ju något att se fram emot. Fuskbyggarprogrammet kommer bli en kioskvältare. Ingen rök utan eld.
Eller ett försök att sparka upp vidöppna dörrar ... :D
 
Blir spännande å se om fuskbyggarna håller måttet!
Ronny Eriksson gjorde ju klart att hem å trägårdsprogrammen var fjolliga med förklaringen att:
"En riktig karl han DIKAR UR EN MYR! Han håller inte på å påtar i ett blomland!"
:)
 
Programmet börjar ikväll! Bara att bänka sig med godis framför burken alla byggahusare! Hoppas på lite action!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.