Nu har två månader förflutit sedan senaste inlägget, så jag släpper klistringen av tråden.
Hoppas att Cheesus och alla andra fortsätter att bumpa tråden emellanåt och håller liv i den.

// Cinolin
 
Undrar bara hur det går för Cheesus?
Eller har han blivit helt insnöad? :D
 
Nej, Cheesus, nu vill vi faktiskt veta hur det går för er i snön!
 
Håller med! Knäpp kort och ladda upp.
 
Mikael_L
I dalarna ....?

Jag tror cheesus går om kring och letar efter sin gård i snön nu ... :D
 
Hej o hå!

Jisses vilken internetkoma jag hamnat i!!

Ber om ursäkt!

Tror ni bygget är klart? Skulle inte tro det va?

Är grymt trött på att bygga hus men nu ser vi snart ljuset i tunneln. Slutbesiktning ska ske sista veckan i Mars.

Vad har hänt sen sist? Vi har fått in våra extremt vackra fönster. Vi har fått hem våra handmålade dörrar!
Vi har fått in innertak och golven är lagda. Jag har beställt handsmidda spik, ca 1500 st. Fast det är fuskade spikskallar.

Farsan har gått till de sälla jaktmarkerna.
Vi har tapetserat, vi får vårt kök i nästa vecka. Handbyggt och handmålat. Snyggt värre.

Simon byggde kista till farfar i köket. Bild kommer på den. Hantverkarna skakar på huvudet åt den knuttimrade träfracken med en bädd av kutterspån.

Har fått alldeles för stora fakturor på bygget. Ooops. Kreditivet fick höjas....

Stämningen av förra ägaren ligger vid tinget. Bud finns men för lågt för att accepteras.

Maskinhallen har fått limträbalkar. Dyngplattan där Logosolen tar fram kvistrena 22x195 mm pärlspont har fått ytterväggar.
Traversen har gått sönder. En ny motorstyrd garageport modell större finns numera monterad i ladugården som även fått luftvärmepump. Den 4-hjulsdrivna skrotbilen pajade. Carinas bil kostade 15 lök att repa, Simons 14. Min bil kokar.
Snön vräker ner. Enkupiga lerteglet på plats. De zinkade stuprännorna på plats. Med skarpa vinklar.

En massa lister har vi tillverkat till huset. Restparti på 4.000 meter finns i ladugården jämte några hundra kvm golv som blev över.

Vedboden såld eftersom vi ska ha en väggkamin utan skorsten. Jordvärmen plöjd. Grannens vatten frös.
Fick utskällning. Men det frös inte hos mig utan hos honom. Han tar vatten från vår brunn.

Frostvakt installerad. Kakling börjar nästa vecka. Köpt fuktspärrsgrunk för 45.000. Golvvärmeplåt är svindyrt.
75 spotlights ska monteras. Fasadbelysningen blev fin. Kvistfri pärlspont och specialanpassad taklist i takfoten blev kanon. Råkade måla en bit av kupan vit som skulle vara röd. Min fru trackar mig för det. Ställningen borta.
Avfuktningsanläggning för 45 plus moms i grunden. Bara en container kvar för skräp. Tvättcontainern frös i januari. Dyra elräkningar för värmen i huset. Isoleringen klar. En halvmeter lösull på vinden.
Fejkade skorstenar ska monteras. Mors hus ska renoveras en del efter detta.

Nea är förkyld, Carina på 40-årskalas och jag surfar.

Bilder ska nog komma....:)

Don´t worry- Be happy!
 
Cheesus skrev:
Hej o hå!

Jisses vilken internetkoma jag hamnat i!!

Ber om ursäkt!

Tror ni bygget är klart? Skulle inte tro det va?

Är grymt trött på att bygga hus men nu ser vi snart ljuset i tunneln. Slutbesiktning ska ske sista veckan i Mars.

Vad har hänt sen sist? Vi har fått in våra extremt vackra fönster. Vi har fått hem våra handmålade dörrar!
Vi har fått in innertak och golven är lagda. Jag har beställt handsmidda spik, ca 1500 st. Fast det är fuskade spikskallar.

Farsan har gått till de sälla jaktmarkerna.
Vi har tapetserat, vi får vårt kök i nästa vecka. Handbyggt och handmålat. Snyggt värre.

Simon byggde kista till farfar i köket. Bild kommer på den. Hantverkarna skakar på huvudet åt den knuttimrade träfracken med en bädd av kutterspån.

Har fått alldeles för stora fakturor på bygget. Ooops. Kreditivet fick höjas....

Stämningen av förra ägaren ligger vid tinget. Bud finns men för lågt för att accepteras.

Maskinhallen har fått limträbalkar. Dyngplattan där Logosolen tar fram kvistrena 22x195 mm pärlspont har fått ytterväggar.
Traversen har gått sönder. En ny motorstyrd garageport modell större finns numera monterad i ladugården som även fått luftvärmepump. Den 4-hjulsdrivna skrotbilen pajade. Carinas bil kostade 15 lök att repa, Simons 14. Min bil kokar.
Snön vräker ner. Enkupiga lerteglet på plats. De zinkade stuprännorna på plats. Med skarpa vinklar.

En massa lister har vi tillverkat till huset. Restparti på 4.000 meter finns i ladugården jämte några hundra kvm golv som blev över.

Vedboden såld eftersom vi ska ha en väggkamin utan skorsten. Jordvärmen plöjd. Grannens vatten frös.
Fick utskällning. Men det frös inte hos mig utan hos honom. Han tar vatten från vår brunn.

Frostvakt installerad. Kakling börjar nästa vecka. Köpt fuktspärrsgrunk för 45.000. Golvvärmeplåt är svindyrt.
75 spotlights ska monteras. Fasadbelysningen blev fin. Kvistfri pärlspont och specialanpassad taklist i takfoten blev kanon. Råkade måla en bit av kupan vit som skulle vara röd. Min fru trackar mig för det. Ställningen borta.
Avfuktningsanläggning för 45 plus moms i grunden. Bara en container kvar för skräp. Tvättcontainern frös i januari. Dyra elräkningar för värmen i huset. Isoleringen klar. En halvmeter lösull på vinden.
Fejkade skorstenar ska monteras. Mors hus ska renoveras en del efter detta.

Nea är förkyld, Carina på 40-årskalas och jag surfar.

Bilder ska nog komma....:)

Don´t worry- Be happy!
Inte så mkt som händer mao !? :D:D:D

/K
 
C
Cheesus skrev:
Hej o hå!
Textväggen från helvetet.
Det där
är
vad jag
kallar
för
uppdatering.
:wow:d^_^b:D
 
Sounds great! Å så lite bilder tack! ;-)
 
Nu ska vi se om vi kan få in några bilder...

De glasade dörrarna är till nya altanen. Den andra är till entrén. Sen en enkeldörr i samma stil som grovingång.
Lokalt tillverkade av en snickare samt linoljemålade 8!!! ggr i trefärg.

Köksluckorna kommer att målas i linoljefärg samt filmjölksmålning. Eller är redan nu målade men inte hemkomna.

Fönstren är från ett lokalt snickeri. Äkta spröjs givetvis.
Enkupigt Vittingetegel. Nu finns där även zinkade rännor med skarpa vinklar.

De inbyggda hörnknutarna är bara fejk. Ytterpanelen är 9 tum bred. Målad Falu Ljus.

Väntar den handbyggda trappen invändigt, lokal snickare o den är med vita vagnstycken och mahognysteg. Målad mahogny..:)
 
  • 12437_201846143402_610248402_3136998_7062662_n.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Men hallå! Bara en bild?:( Vill se mer av vad som har hänt! Nyfiken:blushing:
 
Kök
 
  • kök.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köksdörr o Ytterdörr
 
  • köksdörr.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ytter.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Cheesus skrev:
Kök
Ohhh - najs !
/K
 
C
Sweheheeeet! *inte alls avundsjuk*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.