Jag har funnit ett larm som jag tror skall passa mina behov alldeles ypperligt. Men jag har sökt en del på nätet och knappt funnit någon slutanvändarinfo alls. Larmet verkar vara rätt nytt på marknaden.

Finns det någon som har någon erfarenhet av larmet?

Jag har varit i kontakt med distributören http://www.teletec.se/ som är ensamma såvitt jag vet att förse åf i landet med detta larm. Säljaren jag pratade med sa att de första 50 paketen de fått hem hade sålt slut fort.

Kanske någon som vill avråda mig från att köpa larmet??? All info är tacksam!!
 
Att de har såld 50 paket säger inget, säg att Solar (Elgrossisten) köper ett par paket till varje butik som utställningsex då är dessa sålda för teletec. Men hurvida slutkund köper är en annan femma.

Hänvisar förövrigt till mitt andra svar i tråden där du skriver om detta larm första gången
 
Det stämmer det du säger. Jag börjar också backa något. Har inte kunnat bestämma mig för något av de, men allt lutar mot att jag ändå kör ett DSC 1616. En av de största anlednigarna att jag tittade på Agility var smidigheten i GSM uppringningen. Jag har IP-telefoni i mitt hus och tänkte slippa borra hål till övervåningen för att dra kabel mellan larmet och min ip-telefonidosa.

Det finns många som kommer med argument att ip-telefonin osv, kan ligga nere och p.g.a det skall man köra med hängslen och livrem och ha bägge delar, men jag anser ändå att jag klarar mig med ett av systemen.

Dock så är jag väldigt nyfiken på vad det finns för lösningar att sända telefonsignalen trådlöst?

Såg en fiffig SMS-funktion där man kopplar in en "elkontaktsliknande apparat" från Elfa och fick då SMS då larm utlöstes. Detta kan jag också tänka mig om jag inte kan dra kabel på något smidigt sätt.
 
Har fått besked på att Agility börjar levereras den 2/12. Tydligen väldigt stor efterfrågan.

DSC ska komma med ett nytt trådlöst larm likt Agility som är lite mer än SCW 9045 nästa år.
 
Det kan nog bli spännande att se! En larminstallatör jag talade sa att Agility var bland det bästa han sett i den prisklassen.

För min del blev det ett DSC ändå.... hoppas jag inte ångrar mig... ;-)
 
Det är så mycket snack hit och dit vad som är bra och inte bra.
En del personer verkar vara självutnämda proffs.

Erfarenhetet säger att man får vad man betalar för.

Kollat hos den största aktören på säkerhet i Sverige.
Tycker inte dom har mycket att komma med när det gäller larm för den
privata villan.

Agility verkar vara ett seriöst larm.
Jag kommer i alla fall lägga mina pengar på ett.
 
Jag har installerade ett Agility förra veckan.

Installerar en del larm inom jobbet.
Arbetat med de trådlösa DSC Power, Wisdom och DSC SCW 9045

Agility är ett Riktigt RIKTIGT bra trådlöst larm.
 
Har efter att ha testat ett TryggaHem larm, Ett Dico från TLdetect nu köpt ett Agility, och det slår allt om man vill ha trådlöst.

Köp om ni vill ha ett larm som ni kan styra och programmera som ni vill ha det utan att göra kompromisser

Micce
 
hur ligger det i pris? finns inte med i selgas register ännu...

Nu fanns det visst med i deras data, Sorry
 
Redigerat:
Någon som har programvaran för att konfigurera larmet att dela med sig av, eller en länk var jag kan ladda ner det direkt? Hittar inget på Teletecs hemsida, och inget följde med larmet!
 
har dragit igång ett risco idag med, helt ok förutom att grejjerna (inte ce o map) ser ut som o komma från 80 talet
 
Funderar också på Agility-larmet.

Går det att koppla nån trådbunden siren till det?
Känns surt att betala 2000:-/siren annars för trådlösa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.