Hej
Jag undrar om det är någon på forumet som har kör Samsung SmartThing Hub? Erfarenheter etc....
 
angelikaj skrev:
Hej
Jag undrar om det är någon på forumet som har kör Samsung SmartThing Hub? Erfarenheter etc....
Hej. Lite sent svar kanske men jag kör en smartthings här hemma. Fungerar väldigt bra!
 
Är det inte väldigt mycket som körs i molnet och den är beroende av internet förbindelsen
 
Jag har faktiskt inte märkt av något problem med uptime. Men den kan som du säger bero på internetförbindelsen. Jag skall testa att rycka kabeln och se vilka funktioner som försvinner. Återkommer.
 
Raukisola skrev:
Jag har faktiskt inte märkt av något problem med uptime. Men den kan som du säger bero på internetförbindelsen. Jag skall testa att rycka kabeln och se vilka funktioner som försvinner. Återkommer.
Nu har kabeln varit ur länge, så nu måste du veta hur det funkar :rolleyes:(y)
 
Jag kör oxå smartthings hemma. Håller för fullt på att migrera från min hc2.
 
Precis vad jag funderar på att göra, är verkligen nyfiken på hur det funkar och om ni tror på den.
 
Jag tror på den. Den är betydligt mycket mer simpel än borde hc2 och Vera. Men deras community verkar stort med mycket kompetent folk och även smartthings anställda verkar engagera sig i diverse forumtrådar.

Stödet för enheter känns än sålänge lite skralt, men där kommer återigen deras community in där du kan hitta handlers till de flesta enheter. Och finns de inte så verkar det vara många som kan skapa de.

En stor fördel är integrationen till andra IoT grejer. Det verkar komma tidigt till smartthings. Så förhoppningsvis är det en produkt som exploderar snart. Och i takt med att den så småningom letar sig ut i övriga europa (utanför uk och Irland) så tror jag den kommer ta riktig fart
 
Vart beställde ni Smartthings ifrån?
 
Jag försökte flera ggr från engelska Amazon, men e skickar tydligen inte till parcel forwarding services. Så när jag nästan gett upp hittade jag ett startkit på ebay.co.uk

Finns just nu bl a här
http://m.ebay.co.uk/itm/Samsung-SmartThings-Starter-Kit-iOS-Android-Windows-Phone-Compatible-White-/322187029350?nav=SEARCH

Å han skickat till Sverige
 
Redigerat:
  • Gilla
wasseng och 1 till
  • Laddar…
A
jolerius skrev:
...Å han skickat till Sverige
Det ser ut som att det ingår någon form av plugg för eluttag i paketet - hur gör du för att få denna att fungera enligt svensk/europeisk standard? Finns dessa pluggar att köpa lösa för att använda systemet fullt ut med våra eluttag?
 
finns på kjell.com bland annat har jag för mig
 
Finns det någon info om när den släpps för övriga Europa?

Ni spm även kört hc2, vad är det för fördelar och nackdelar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.