Hoppsan!
Jag har inte uppgraderat firmware i min 4320 ännu, tänkte inte jag skulle behöva det.... Men nu har jag råkat uppgradera macen och varken safari eller firefox vill ansluta till larmet eftersom spc bara jobbar med ssl 3.0. Finns det någon browser som fortfarande stöder ssl 3.0? Det blir jättejobbigt om jag inte kommer åt webbinterfacet...spc pro finns ju inte heller till mac.
 
Uppdatera SPCn det är grymt!
 
  • Gilla
probeb
  • Laddar…
Kan svara på min egen fråga. Laddade ner en äldre version av firefox och fick göra ett litet "hack" i about:config och ändra security.tls.maxversion till 0. Då kunde jag ansluta och lyckades uppgradera till 3.6.6.
 
RilleRock
fredrik.johansson skrev:
Kan svara på min egen fråga. Laddade ner en äldre version av firefox och fick göra ett litet "hack" i about:config och ändra security.tls.maxversion till 0. Då kunde jag ansluta och lyckades uppgradera till 3.6.6.
Ja kommer åt min central med senaste firefox, chrome och explorer.
 
RilleRock skrev:
Ja kommer åt min central med senaste firefox, chrome och explorer.
Med firmware 3.2.5 i centralen?
 
RilleRock
fredrik.johansson skrev:
Med firmware 3.2.5 i centralen?
Nä de var väl 1år sedan man hade den gamle :p
Kör alltid senaste.
 
Hej! Finns det några risker gällande " systemkrasch" att uppdater ifrån typ 3.2.x till 3.6.x? Någon som har några erfarenheter? Jag sitter med ett system med två expansionsenheter, tre MAP... Anledningen till min oro är att mitt system kraschade när jag monterade expansionskort nr1, visserligen tog Siemens ansvar och skickade ett nytt systemkort men det blev mycket merjobb och många mail för att lösa kraschen... Annars är väl den senaste firmware stabil eller?
Löser system uppdatering av MAP och expansionskort kan inte finna några systemuppdateringar för dessa enhete....
 
RilleRock
Fiat 500 skrev:
Hej! Finns det några risker gällande " systemkrasch" att uppdater ifrån typ 3.2.x till 3.6.x? Någon som har några erfarenheter? Jag sitter med ett system med två expansionsenheter, tre MAP... Anledningen till min oro är att mitt system kraschade när jag monterade expansionskort nr1, visserligen tog Siemens ansvar och skickade ett nytt systemkort men det blev mycket merjobb och många mail för att lösa kraschen... Annars är väl den senaste firmware stabil eller?
Löser system uppdatering av MAP och expansionskort kan inte finna några systemuppdateringar för dessa enhete....
Har uppgraderat direkt från 3.1 > 3.6.X
Fick göra någon mindre justering i programmering.

Men uppdatera enligt föreskrivit 2.1.3>3.1.0>3.2.5>3.4.1>3.4.5>3.6

Finns pfw som är fw till enheter på xbusen.
 
Redigerat:
RilleRock
3.6 är extremt stabil.

Har bara vart med om en CA som vart kass och den var det från start.
Men det var 2 år sen.
 
Jag uppgraderade utan några problem direkt från 3.2.5 till 3.6 (med metod enligt ovan för att koppla bort firefox blockering av SSL tls som gamla firmware använder)
Tog inte många minuter heller, och alla inställningar verkar vara kvar. Inga problem att få igång spc connect heller.
 
RilleRock skrev:
Ja du har bara full funktionalitet på Områden.
Dock är delt. väldigt använbara.

Har du inte installerat senaste fw 3.6.6 så gör det.
.clng filen är språk.
[länk]
Funkade utmärkt, tusen tack för all hjälp.
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
gol skrev:
Jag får det att funka med min Dlink DCS 932L men bara om jag kör utan användarnamn och lösenord. Kommandosträngen för denna kamera är /image/jpeg.cgi
Kanske hjälper det någon...

Jag har en Hikvision DS-2CD3132-I som jag inte lyckats köra utan användarnamn och lösenord. För att få det att funka var jag tvungen att skicka med användarnamn och lösenord base64 kodat. Så kommandosträngen blev /Streaming/channels/1/picture?auth=<base64encodedUserPass>

Man kan tex göra base64-kodningen på https://www.base64encode.org/. Formatet på strängen som kodas ska vara "användarnam:lösenord".

Jag vet inte om man kan använda liknande lösning för kameror från andra tillverkare.
 
  • Gilla
vallevall och 1 till
  • Laddar…
Är den ny? Nya hik måste aktiveras med lösen.
 
probeb skrev:
Är den ny? Nya hik måste aktiveras med lösen.
Den är väl nått år gammal. Köpt billigt från Kina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.