Någon som har något tips?Börjar bli dags att omsätta min slitvarg. Kraven jag har:
Verktygslöst bladbyte och justering av stödarm.
Lite vibrationer
220v
Justerbar hastighet
Gärna i systainer
/
M
 
Kanske en makita 3070
 
Ja den såg onelkigen ut som en bra kandidat. Jag har upptäckt att man måste använda tigersågen mer och mer och den jag har är så dålig att underarmen imploderar efter 5min körning samt att den avverkar dåligt :)
Makita 3050 hade ju fått bra anbändarbetyg men den har väl inte "anti-vib" inbyggt samt att den är klenare?
 
Redigerat:
De som gör bäst tigersågar är Milwaukee, men de kostar därefter.

Går man ner lite i prisklass så är det same/same, Makita, DeWalt eller Bosch. Ta någon som är på kampanj.
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
Utan att avsiktligt bli för märkesfixerad så är det inte same same. Pendling i tex en Bosch är mycket dyrare än en 3070, om funktionen ens finns. GSA1300 kostar 3000kr mot 1800 för en 3070. Oklart för mig om Boschen då ens har pendling.
 
Mikael_L
Men tur att Makita är blåa i alla fall.
Så det ser nästan rätt ut på verktygstavlan ;)
 
Makitorna får bilda en egen liten samling. Funkar jäkligt bra dom jag har.
 
På min tavla är det både blått-grönt-gult... :cool:
Huvudsaken är att det är premium-sortimentet som gäller.
/
M
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Milwaukee alla dagar i veckan!
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
3070 är grym tigersåg för pengarna
 
Blir nog att beställa en sådan :) . Det här forumet gräver djupa hål i nöjjeskontot :p
 
Alla dagar i veckan utan konkurrens Milwaukee M18 CSX-402C Fuel gärna med 5 Ah batterier helt oslagbar och ingen dj.la sladd som är i vägen eller skall rullas ihop när man är klar. Köp den på E-bay ca halva priset
 
Batteridriven tigersåg som hemanvändare? Inte någon dag i veckan för min del.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.