Det tror jag definitivt!! Har inte sett den förut,hade lätt köpt den om jag inte redan hade haft mina dyckertpistoler.
 
Kul! Tänkte först dra på lite liggande panel på en vedbod, typ 25x45or ... måste man ha någon annan dyckert än den Jula listar som är "elförzinkade för inomhusbruk"?
 
Är det standard18g till denna eller måste man alltid köpa deras?
 
Det är nog standard dyckert, men att spika upp panel utvändigt är inget du kan göra med denna pistol. Denna spikar du lister med invändigt.
 
Bastupanel inne med rostfri spik.

Och typ väggpanel inne borde den väl funka för
 
Någon som vet vart man köper 50 mm rostfri 18 g dyckert till denna
 
Detta var ju intressant!
Iof har jag redan satt träpanelen inne men hammare och dyckert men inför nästa gång :wow:
Och lister kommer man ju alltid behöva sätta...
 
Någon som köpt och testat än?
 
Tor H skrev:
Någon som köpt och testat än?
Jag var faktiskt iväg och köpte en på lunchen nu.
Klämde och pillade lite på den och den kändes ganska gedigen. Väskan kändes vid en första anblick som om den var genomtänkt och rejäl. Grå plats portfölj med ett uppfällbart handtag. Missade att kolla om det var fack för spik i den men tror det var ett litet tomrum i ena hörnet.

Blev lite villrådig när det kommer till spik, eller dyckert, men tog med 5000 dyckert med längden 40 mm för 69 kr tror jag det var. Kändes som ett mellanting som borde funka.

Har inget att sätta upp just nu men risken finns att jag i helgen går ner i källaren bara för att testa dra ett band i en planka så att säga. Smågrabbarna lär älska denna "leksaken" iaf.

Min fru börjar inse min "knäpphet" nu och svarade typ "jaja priset var ju bra och den kommer säkert till använding" :wow:. Om inte så kan den få stå brevid Rapid varmluftpistolen jag köpte för 3 år sen och ännu inte använt...
 
Du ska inte visa den för smågrabbarna. Spiken är mycket lätta att sätta i händerna vid handhavandefel. Och rätt snabbt lär dom lärsa sig hur man manuellt håller inne säkerhetsspärren och kan skjuta prick med den.
 
Lojo har du dragit något testskott än?
 
Nej andnyg var partaj med jobbet igår och var inte riktigt i mina sinnesfullabruk för att dra fram en spikpistol när jag kom hem :surprised:

Se ikväll men det beror på, är hemma själv med smågrabbarna men dom brukar älska nya maskiner och plockar man fram Bacho hylsnyckelsatsen så kan dom leka i en halvtimme.

Så om jag kan drar jag några testskott för jag är lika nyfiken själv.

Corre du har en bra poäng där. Dock brukar dom få se men inte handskas själva med någonting. Men att se och lära sig ger dom ett intresse för både maskiner och skapande.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Kanon ser fram emot ditt test
 
också köpt en idag genom en bulvan då den verkar vara slut på många ställen, min kommer på söndag, ska testa den rejält.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.