Inte verktyg riktigt men det är väl den närmsta kategorin i a f.

Jag har en hel del med patroner (silicon och fog osv) i en låda. De far ju hopplöst omkring så jag funderade härom dagen att det måste ju finnas någon form av förvaring som är anpassade för just dem?

Alltså någon form av låda/back som har hålmönster eller liknande som håller patronerna på plats och i ordning. Har kikat runt lite utan att finna något. Någon som har något tips?
 
Guzzi skrev:
Inte verktyg riktigt men det är väl den närmsta kategorin i a f.

Jag har en hel del med patroner (silicon och fog osv) i en låda. De far ju hopplöst omkring så jag funderade härom dagen att det måste ju finnas någon form av förvaring som är anpassade för just dem?

Alltså någon form av låda/back som har hålmönster eller liknande som håller patronerna på plats och i ordning. Har kikat runt lite utan att finna något. Någon som har något tips?
kör du med systainrar så är en nr 5 med instats för patroner svårslagen.
 
Vanliga läskbackar borde väl funka hyffsat. Sen kan det knappast vara så avancerat att snickra ihop typ ett vinställ med lite mindre hål. Men det är klart, är man med i kulten så är väl Daniels förslag svårt att motstå.
 
Jag har packat en ihopfällbar bauhauskorg i plast knökfull, så alla tuber står givakt... Men, den matchar ju inte sänksågen.. Men det gör ju inte färgburkar heller, om man nu inte köper en systainer till varje målarburk. Men så lågt har väl ingen sjunkit än?...
 
Vad jag skulle vilja ha är just en stängningbar låda med "vinfack" (dvs för sådana där viner som man köpte i flaska förr i tiden) för att hålla ordning på patronerna. Det funkar ju att ha dem lösa i vad som helst så länge det är fullsmockat, men så fort man tagit några stycken så är det ju villevillervalla i det hela.

Eller så får jag väl ta en plyfa och hålsågen och fixa till min befintliga.
 
Ska du ha en stängningsbar låda med fack så är det bara att slå till på en systainer...
 
Behöver du någon form av inredning i din nya låda kan den göras av ett liggunderlag.
 
Var hittar jag dessa någonstans? Jag är sådan som gärna vill klämma och känna innan jag bestämmer mig.
 
Nånstans här ska den finnas att se.
 
Fan, att hitta den där var som att skriva in ett fusk till nintendo 8-bitars (upp-ner-upp-ner-väntar-höger-vänster-höger-a-b-a-b-höger-select)

I alla fall! TZE-KT SYS 4 heter insatsen Ordernummer 491639.

Välj systainer utan insats, välj systainer 4, gå på tillbehör för systainer 4, där är den. Eller med fusket då: 491639
 
:) Tusen tack! Precis vad jag letar efter.

Gillar fusk ibland.
 
hittade på tyska ebay en variant som kan vara till nytta till en tom systainer
 
  • b3f9_12.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • cba8_12.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Pappersrullen i locket gillade jag. Ganska fyndigt faktiskt. Jag känner nästan att jag bör skaffa en sådan att stoppa mina två patroner i. :)
 
Jac: Inte bara pappersrulle, du får plats för termos och ballerinakex också!
/B
 
Fredrik.engdahl skrev:
hittade på tyska ebay en variant som kan vara till nytta till en tom systainer
Nu börjar jag osökt fundera på vem som blir först med att göra ett torrdass av en systainer? Toarullen är ju lätt att placera kan man se på bilden. Måste vara perfekt att ha med sig när man är ute på jobb!

Dåligt att Festool att dom inte har detta som orginaltillbehör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.