Håller på att serva en Stiga snöslunga 825 med modellbetäckningen:
18-1815-19
E3426
Det tycks vara helt omöjligt att finna varesig, sprängskiss, reservdelslista eller manual på weben.
Lättare att hitta det till Canadensiska eller Amerikanska än denna "Svenska" !!??
Har någon nåt tips eller så ?
 
Ska se om jag kan komma ihåg att kolla imorgon på jobbet. Kan inte lova att jag kommer ihåg det dock.. :p
 
Tack för tipset om servicecentralen !
Hittar dock inte "min" modell där, så jag är tacksam om boltis kunde kolla.
 
Fixat. Du har PM
 
Bolens fmc 90 tal? Skulle bli evigt tacksam om all dokumentation kring maskinen.. Behöver sprängskiss. Någon? Kan bifoga Bild på de siffror jag lyckats notera på maskinen & motor.
 
Redigerat:
Jag har tyvärr väldigt lite kataloger på just bolens så jag har svårt att hjälpa dig. Sitter dessutom på teneriffa och har det jobbigt just nu... :p
 
hej andm
har en likadan snö
slunga, fick du tag på någon manual? om skulle jag vilja ha en kopia
 
Redigerat:
Japp, jag hittade en manual, och sprängskiss, ska mejla dig efter helgen.
 
tack
 
Bolens FMC 1032 spränskiss

missade helt ditt svar att det var riktat till TS andm

nåväl, de andra som söker dokumenten till en Bolen kan bara hojta till.
 
eller någon annan som kan hjälpa mig med detta till en stiga snöslunga 825 art nr 18-1815-19 E3425
motor nr HM80-155310L
 
Hej,
Jag har ett precis likadant problem men jag har en Stiga 828, 2-stegs snöslunga med artnr: 8218-1202-03. Den är från 1985 och nu måste jag byta kilremmen som driver utblåset. För att demontera rätt för att komma åt vore det toppen med en sprängskiss så jag gör rätt. Måste troligtvis även byta lagret till remskivan varför jag måste dela på maskinen. Har sökt på webben utan resultat inkl. via servicecentralen.
Tacksam för snabbt svar eftersom snön nu ska vräka ner!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.