H Hans G2 skrev:
Byggregler, brandregler och liknande är inte retroaktiva utan baseras på när det är byggt. Var det godkänt enligt reglerna som gällde när det byggdes är det i regel ok.
Det gäller också vid ändrad användning. Bygger man ex om en tvättstuga till lägenhet så behöver kraven uppfyllas som gäller då.
Sen beror det på vad för typ av verksamhet som bedrivs, är det bara en vanlig lägenhet som socialen hyr ut till någon med social problematik? Eller är det ett boende med personal på plats som tillhandahåller vård eller liknande? En lägenhet har lägre krav än ett vårdboende.

Men det påverkar inte din lägenhet eller dörr, där har ju ingen användning ändrats, utan så länge kraven uppfylldes vid bygget är det ok.
Finns ingen personal jag tror socialen hyr den av hyresvärden och det påverkar oss. Tex personer som inte bodde i fastigheten använde mina utemöbler och pissade på min grannes växter.
För vi har en gemensam takterrass med privata uteplatser.
 
Du blandar två saker, din dörr och andra hyresgäster.
Din dörr utgår från som noterats från byggnadens ålder.
Det andra är vilka hyresgäster som fastighetsägaren accepterar.
Det enkla svaret är att du kan med största sannolikhet inte påverka något om du inte får fastighetsägaren på din sida.
 
A AndersS skrev:
Du blandar två saker, din dörr och andra hyresgäster.
Din dörr utgår från som noterats från byggnadens ålder.
Det andra är vilka hyresgäster som fastighetsägaren accepterar.
Det enkla svaret är att du kan med största sannolikhet inte påverka något om du inte får fastighetsägaren på din
Vi få se jag återkommer med mer info
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.