Nej. Titta på kubb t ex. Det är aldrig några tveksamheter kring vilka regler som gäller...
 
  • Haha
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
Jag ser att det finns fler som tycker om detta spel.

Jag har genom åren förfinat spelstrategin och tycker mig ha fått fram en bra sådan. Det viktigaste jag kommit fram till är att utnyttja sina slag smart, men detta i kombination med att skriva in resultatet varannan gång uppe och varannan gång nere. Det verkar handla om att hitta en balans i att hela tiden väga upp den ena sidan med den andra.

Jag har många många gånger fått över 330 poäng och med mitt tidigare rekord på 334.

I natt hände en märklig sak. En vän till mig och frugan, som också gillade att spela yatzy gick bort i går på natten, han var med vid mitt parti när jag fick 334 p men godkände aldrig riktigt att det var så många poäng (mest för att jävlas, kändes det som). Jag och frugan spelade och tänkte på de fina stunderna vi haft med honom och det gick riktigt bra för mig! När jag bara hade chansen och ettor kvar förstod jag att dett är en omgång över 340 bara jag får in en bra chans. Fick kåk i femmor (tre) och sexor (två) och skrapade därmed ihop 27 p, alltså 341 p. Ettor kvar. Två kast och inga ettor, och på sista kastet fick jag tre. Totalt denna spelomgång var 344 p. Något jag har svårt att tror att jag någonsin kommer klara av att slå.

Förutom faktumet att poängen var hög så hade vi märkliga elavbrott både innan och efter spelet, men inte under tiden vi spelade. Oavsett om han var där och välte omkull tärningarna rätt eller om detta bara var tur så var han med oss denna omgång för oss. Vi grät tillsammans efteråt och skrattade samtidigt. Helt sjukt!

Kommer aldrig att glömma.
 
  • Älska
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.