Uppdatering; fortfarande osäkert läge efter KH konkurs..
Finns restpunkter kvar, men också pengar kvar att betala..
Får se hur KH's förvaltare agerar och hur mycket ansvar XN tar trots att de troligen inte har det juridiskt.
Det hette ju från XN att man skriver med KH för alla parters trygghet skull då KH var gammalt och etablerat medan XN var nya i branschen.. hjälpte ju mycket...
Återkommer!!
 
Vi är intresserade av att bygga med XN-villan och vi tar gärna kommentarer eller PM angående hur det har varit.

Har ni kört generalentreprenad?
Har eventuella problem varit kopplade till XN-villan eller till entreprenören?
Vilken entreprenör hade ni i så fall?
Vilka råd vill ni ge om man ska bygga med XN-villan?
osv...

Tacksam för svar!
 
Mattias75 - jag har väldigt ont om tid just nu och dessvärre inget internet hemma men vi har helt otroligt supernöjda med XNvillan, har faktiskt INGA problem värt att nämna. Jag vet, låter helt osannolikt, men är sant.
Jag föreslår att du ringer direkt till Martin Erixon på 0722413601 så får du svar på alla dina frågor. Han kan även ge dig mitt mobilnummer så är du mer än välkommen att ringa mig för alla eventuella "andra" frågor du kan ha angående våra erfarenheter som kund. =o)
Mvh, Tessan
 
Mattias75; svar på dina funderingar..

Har ni kört generalentreprenad?
-- Nej

Har eventuella problem varit kopplade till XN-villan eller till entreprenören?
-- "Pekat" på varandra, svårt att säga. Så här i efterhand tror jag mer på problem orsakade av entr. Återkommer efter vidare diskussion med XN ang kvarvarande punkter och kundansvar efter både huslev. och entr. i KK, båda utsedda av XN...

Vilken entreprenör hade ni i så fall?
-- S.nicke från Lidköping, idag i KK, läs mer i min tråd ang dem.

Vilka råd vill ni ge om man ska bygga med XN-villan?
-- Inga speciella... det vanliga, var tydlig med vad ni vill och få det på pränt.. Tror att dem under normala omständigheter håller utlovat även om jag pga samtliga parter i KK haft problem. Som skrivet ovan, återkommer när jag vet mer..
 
Hej, är det fler som följer detta som har erfarenheter av XN Villan? Hur har det gått för er alla som skrivit tidigare? Dela gärna med er av både bra och dåligt. Vi har kontakt med dom idag och kommit en bra bit på väg med ritningar och offerter.. Och måste snart börja ta dom viktiga besluten. Kontakten har fungerat utmärkt hittills. Pga lite referenser och nästan ingen historik känns det som en liten chansning att välja dom, vi uppskattar därför all respons som ges. Tack på förhand.
 
Vi är som sagt nöjda. Ännu. Nu har vi bott i våran XNvilla i drygt elva månader och har en fortsatt bra kontakt med både våran byggare (Öbyggen på Gotland) och Martin på XNv. Vi har haft vissa justeringar av värmen under denna första vinter men trots att det ligger mera på VVS-entreprenören / leverantören så har vi fått fortsatt råd och hjälp från XNv.
När jag läser igenom trådan ovanför slås jag av att vi hade en leverans under byggtiden där leverantören försökte fulspela med XNvillan för att försöka få ut lite pengar ur Karlsson-kk:n men det löste XNv smidigt och snabbt så det blev ingen försening. Hur de gjorde vet jag inte men de lade helt klart fokusen på kunden och att bygget fortskred så en stor eloge till dem för det!

Jag var också skeptisk i början eftersom det är ett relativt ungt företag men vi är idag glada över att vi vågade satsa på dem. Man hör hela tiden mardrömshistorier om andra andra som byggt medan vi själva haft en jättesmidig process, från start till finish!
Mitt förslag Joap är att följa magkänslan. Känns det rätt så kör! Väljer du XNvillan så tror jag inte att du ångrar dig!
Vill du ha mera info så skicka ett PM. Lycka till! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.