Hej,
Jag har exakt samma problem som du beskriver. Jag köpte min förra året och då fungerade det väldigt bra. Har du fått det att fungera igen efter de råd du fick i svaren? Vad var i så fall den bästa lösningen?
Med vänlig hälsning, Ann
 
Hej!

Jag har haft min fem säsonger nu och drabbats av samma problem två gånger.
I båda fallen fick jag beställa och byta sensorpaketet. Det visar sig att det kommer in fukt (trots att det är fuktskyddat) som får kretskort/anslutningar att rosta. Paketet kostar c:a 600 kronor och med lite tur kan du nog hitta det som passar din klippare på t.ex Clas Ohlson. Annars går det att beställa från Worx. Men det ska så klart vara till just din modell. Nu vet jag ju inte om det är detta som löser ditt problem men det löste mitt problem två gånger. Räknar dock med att få byta det igen om ett år ellr två eftersom de knappast kommer att ändra denna del av en gammal klipparmodell så att den tål fukt bättre. Det är ganska lätt att byta den själv. Sensorpaket till robotgräsklippare på vit bakgrund som kan behöva bytas vid fuktskador.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Se bifogad bild.
 
Gammal tråd men kan hjälpa någon kanske?

Min WG790E.1 har studsat ut/stängt av sig i laddaren.
Har bytt sensorpaket förra året och den gick bra men i år började den krångla igen!
Kollade sensorpaketet och kablarna till de inre "plattorna" hade börjat spricka och det efter en knapp säsong!
Dom verkar "röra" sig mest när klipparen dockar till laddaren.
Skarvade på mjuk högtalarkabel för bilbruk och satte tillbaka, bättre men inte riktigt bra, stängde av sig ibland men mer sällan ändå!

Noterade då att klipparen när den dockar i laddaren precis gick fri från "laddpinnarna", tog i "högt" på yttre laddplattorna vilket resulterade i "extra" motstånd vid dockning!
Löste det med två lite lätt bockade spikplattor vilket verkar ha gjort susen för nu går den!
Kanske placebo men vi får se hur länge det håller i sig?
Bilderna visar alla resultatet efter åtgärd.
 
  • Robotgräsklipparens laddstation med pålagda spikplattor för att förbättra dockning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Robotgräsklippare dockad i laddstation med modifierade spikplattor och högtalarkabel synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en robotgräsklippares laddningskoppling med synliga reparationer och laddpinnar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av robotgräsklippare med synligt märke och reparationer med högtalarkabel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Greasemonkey och 2 till
  • Laddar…
Härligt att se folk som är ännu envisare än jag :-D

Jag blev inspirerad att ta en vända till med denna robot, haft exakt samma problem och även om jag kan mäta upp ”korrekta” kablar till frontsensorn efter att ha bytt förra året så känns det inte bra. Detta pga ett fullkomligt idiotiskt val av kabelkvalitet i denna frontsensordel som ju utsätts för böjningar hela tiden i drift, vid kontakt med objekt vid krock och vid dockning.
 
  • Gilla
RSRC och 1 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
Härligt att se folk som är ännu envisare än jag :-D

Jag blev inspirerad att ta en vända till med denna robot, haft exakt samma problem och även om jag kan mäta upp ”korrekta” kablar till frontsensorn efter att ha bytt förra året så känns det inte bra. Detta pga ett fullkomligt idiotiskt val av kabelkvalitet i denna frontsensordel som ju utsätts för böjningar hela tiden i drift, vid kontakt med objekt vid krock och vid dockning.
Tack! :love:

"Dockade" fint ännu en gång! (y)
Och ja, jag ska tvätta den! :cool:
 
  • En smutsig robotgräsklippare av märket WORX parkerad i dockningsstationen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Harald Blåtumme
  • Laddar…
Jäkligt bra jobbat stort Grattis!

Drömmen för mig vore att få igång den gamle slitvargen WG796E, samma skrot och korn som din och faktiskt vår andra robot WG790.E1 som vi har hemma i stan men som jobbar med en enkel liten gräsmatta på kanske 400 kmv tämligen oproblematiskt (ta iträ...).

WG796E har verkligen fått jobba hårt med ca 1200 kvm under sex år men jag vägrar tro att den är skrotfärdig bara för att den för tillfället inte klarar att ladda. Vore guld att få igång den igen på en biyta om ca 300 kvadrat, avskilt från huvudytan med en väg som går rätt igenom våra ägor så inget skoj att försöka förbinda. Blir mitt lilla sommarprojekt att återuppliva denna fina robot för en värdig lugn pensionering i ett antal år på en enkel men extremt uppskattad uppgift.
 
Redigerat:
Provade att uppgradera till senaste programvaran (5.25) men det blev inget bra, kunde inte programmera schema med den versionen i.:lying: Gick tillbaka till 2.66.(y)
 
M mannen74 skrev:
[bild] [bild] [bild] [bild]

Har nu bytt mitt sensor paket och nu så kan jag ladda klipparen och lampan lyser rött hela tiden.
Jag ohm mätte den gammla och det va ett brott på minuskabeln. Och brottet va vi gummipluggen som sitter under o in i skalet.
Ska provköra senare ev under dagen.
På ena bilden syns ingen text pga mörkt ute och blixt.
Tack!
 
  • Gilla
Thomas1972
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.