Ola Jönsson Ola Jönsson skrev:
Spelar det någon roll att jag har en separat elcentral i garaget?
Kolla även att bägge vägguttagen har skyddsjord för vissa home plugg ska fungera bättre då, Har ingen koll på exakt hur men skyddsjord ska nyttjas som någon slags "extrakanal".
 
  • Gilla
Ola Jönsson
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kolla även att bägge vägguttagen har skyddsjord för vissa home plugg ska fungera bättre då, Har ingen koll på exakt hur men skyddsjord ska nyttjas som någon slags "extrakanal".
I TP-Links bättre modeller används fas-neutral och fas-jord.
"Line-Neutral/Line-Ground 2×2 MIMO with Beamforming ensures larger range, higher transmission capacity and more stable connections"
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Som tidigare sagts, rotera runt pluggarna på olika uttag tills det fungerar bättre. Samma fas gör underverk för mottagningen. Hade samma problem i mitt garage tills jag hittade ett uttag som var bra.
Tack ska rotera lite. Vi har tre elcentraler; en i källaren, i köket och i garaget. Måste kika hur allt hänger ihop. Vi är relativt nyinflyttade i huset så har inte lärt mig allt ännu. Stort tack för alla snabba och informativa svar. :D
 
  • Gilla
Widemannen
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
Som tidigare sagts, rotera runt pluggarna på olika uttag tills det fungerar bättre. Samma fas gör underverk för mottagningen. Hade samma problem i mitt garage tills jag hittade ett uttag som var bra.
Stort tack för all hjälp! Nu fungerar det. Gjorde som ni sade och försökte hitta samma fas som garaget. Det var det som gjorde hela skillnaden. Gott nytt år på er!
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.