Hemmakatten skrev:
Vi har köpt alla toaletter, handfat, kranar, duschaggregat, blandare mm från Tyskland. Det blev 40% billigare. Detta var 2006. Att köpa vitvaror från Tyskland var inte då billigare.

Vi hade bestämt exakt vilka vitvaror vi ville ha, från köksfläkt till tvättmaskin och hade tagit in offerter från tretti.se, gränsbygden m.fl. Gick sedan till lokala Elon-handlaren och sa att om jag får dessa varor för xxx kronor så har vi en "deal". Självklart sa handlaren ja, detta måste ha varit en av de snabbaste och enklaste affärer han gjort. Och allt blev förstås hemkört.
Köpte du dem från tyskland eller inte? Först sa du att du gjorde det och sen att du köpte det på elon. . .

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
berne88 skrev:
Vet att de några som har beställt sina vitvaror från tyskland, någon som kan tipsa om några bra sidor. där dom säljer kyl och frys, ung fläkt.

vill inte ha side by side utan full bredd på de. och med ismaskin.

eller vet ni någon billig svensk sida?
Kolla in http://www.123hvidevarer.dk/

Det är den enda danska sida som jag hittat som levererar till Sverige. Jag håller på och jagar ny tvättmaskin och de ska ha 1659 DKK för att leverera den till Skåne. Jag kommer nog att ta gratis leverans hem till någon kollega i Köpenhamn och sedan skjutsa den själv över sundet.
 
Hemmakatten
Joens skrev:
Köpte du dem från tyskland eller inte? Först sa du att du gjorde det och sen att du köpte det på elon.
Ursäkta, ser nu att inlägget var rörigt men jag skrev också från min mobil och då orkar man inte skriva så långa inlägg.

Så här ska det vara. Kranar, blandare mm köptes från Tyskland.

Men vitvarorna, dvs. köksfläkt, kyl, frys, diskmaskin, ugn, mikro, tvättmaskin, torktumlare mm köpte vi i Sverige.

Jag ville visa att det visst går att köpa till bra priser hos den lokala handlaren. Ofta glöms de bort när man ska kolla priser.
 
Hemmakatten skrev:
Ursäkta, ser nu att inlägget var rörigt men jag skrev också från min mobil och då orkar man inte skriva så långa inlägg.

Så här ska det vara. Kranar, blandare mm köptes från Tyskland.

Men vitvarorna, dvs. köksfläkt, kyl, frys, diskmaskin, ugn, mikro, tvättmaskin, torktumlare mm köpte vi i Sverige.

Jag ville visa att det visst går att köpa till bra priser hos den lokala handlaren. Ofta glöms de bort när man ska kolla priser.
Nu när du förklarade och jag läste det igen var det en helt annan sak. Är nog lite trött i huvudet med.. Sorry om jag verkade otrevlig.

Håller med dig om det. Folk frågar ofta inte ens utan bara utgår av att det är dyrare. Samma dahl med tv och sånt. Hittar man vad man vill ha och er bra pris så skadat det inte att fråga om de kan ge samma. Ofta kan de det, ofta orkar de inte engagera sig. Då är det dags för dem att bra jobb. So what om man inte tjänar massor på det, man säljer, ökar omsättning, får bra rykte osv osv...

Sent from my GT-N7000 using Byggahus
 
nu har de hänt grejor:) de jag priset jag skrev i mitt förra in lägg 33.000kr stämmer inte nu:)

nu fick pruta jag och tjej som ´skam, så nu fick vi dom nya husqvarna kyl och frys, med is maskin, respektiv vatten i dörren.....

vi ränkade ut att vi tjäna 12.000kr på att pruta osv, plus att vi får de senaste....mkt nöjd nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.