Det är de färger vi väljer bland nu. Själv tycker jag bäst om det vaniljgula, tycker att det är lite mjukare ger ett lugnare intryck.
Vad tycker n iandra om dessa färger, varför har ni valt vitt / gräddvitt eller kanske vaniljgult kök?
 
Vi funderade först på vitmålade väggar i köket, men har ångrat oss och kommer nu istället att ha ljust sandfärgade väggar. Vi har sandfärgat/brunaktigt-melerat kakel/klinker, och vita luckor, och tror att det blir snyggare och lite varmare med sandfärgade väggar.
Lycka till!
 
Vi har vaniljvitt kök från Vedum kritvita väggar och matta svarta stenbänkskivor.
det känns varmare med lite kulör på köksluckorna
Mvh Maria
 
Tycker du bäst om vaniljgult ska naturligtvis ta det!! Själv ÄLSKAR jag också den färgen och ska ha den i mitt kök.
Lycka till / Malin
 
Linska skrev:
Tycker du bäst om vaniljgult ska naturligtvis ta det!! Själv ÄLSKAR jag också den färgen och ska ha den i mitt kök.
Lycka till / Malin
Kan inte annat än hålla med även om jag själv inte alls tycker om den vaniljgula tonen, huvudsaken är ju att den som bor där trivs och smaken är ju bekant som .....

Själva valde vi en gräddvit/tonad vit nyans på köksinredningen och personligen tycker jag det är perfekt, inte så hårt/kallt som kritvitt och inte så, om uttrycket och dialekten ursäktas ;), "jolmigt" som vaniljgult, utan både mjukt och fräscht på en gång. Vi valde en ramspegellucka och för att det inte skulle bli för "gammaldags" bröt vi av med rostfri spiskåpa och rostfri spis på ben(lite storköksstil), vitt kakel, ljusgrått på väggarna, på golvet ligger lönnparkett, möblemanget är av oljad björk och accentfärger är rött och lite blått.
Det jag tycker är viktigt att tänka på är vilka accentfärger på tex. textilier, mattor osv. som man gillar samt om man är väldigt stationär i sin smak eller om man, likt mig, gärna vill byta lite accentfärger då och då, och vill man det tycker jag att gräddvitt är oslagbart för du kan ha i princip vilka färger du vill till den nyansen och du kan totalt ändra karaktär på köket med väldigt enkla/billiga medel.
MVH/Christina.
 
Tänk att det är lättare att ändra färg på väggen än att byta köksluckor och kakel som kommer att hänga med i många år. Ta en neutral färg på fast inredning och låt fantasi flöda på väggar och andra utbytbara detaljer i stället. Vaniljgul är snygt men gräddvit är mera anonymt och kan hänga med i alla modesvängar utan att se "ut ur tiden". Köket är ju i första hand en arbetsplats där det ska vara ljust, lättstädat och gott om plats på arbetsbänken. Ljusa möbler och kakel hjälper tillsammans med belysningen att köket känns ren och luftig.
lycka till med valet
gaia
 
Vi har valt Ballingslövs vaniljgul och det ångrar vi inte en sekund. Det ger en varmare intryck i köket. Vitt hade varit för kallt tycker vi.
 
Mammamys: Tack för bilderna! Köket ser jätteläckert ut! En tanke bara: Hur stort är det? Det ser jättestort ut!
Vårat kommer att bli modesta 17kvm (vilket är en ordentlig förstoring då dagens kök är på 12)
 
Claes!
Tack för dom orden!! det värmer gott i kylan
Rummet är jätte stort ca 80kvm men då är ju vardagsrummet och kök tillsammans ;)
kollade i mina papper och vårat kök är inte vaniljgult utan vaniljvitt
kul om du berättar vad det blev!!
Mvh Maria
 
Snälla, snälla mammamys :-*, kan du inte lägga ut bilderna här också så att även vi andra "köksfreak" får kika??
Det låter helt fantastiskt, måste vara ett riktigt drömkök, man kan ju inte bli annat än supernyfiken.
MVH/Christina.
 
Christina!!
Om du ger mig en snabbkurs hur man gör, jag har försökt men kan inte ??? ???
Mvh Maria
ps har ingen hemsida
 
mammamys!

Jaa, herregud vad krångligt det var!
Jag har också försökt lägga in en bild men det var då stört omöjligt! :p
Är det möjligen någon vänlig själ som skulle kunna lära både mig och mammamys hur detta går till, så blir vi alla rikligt belönade och får ta del av mammamys köksbilder! :D
Snälla HJÄLP!!
MVH/Christina.
 
Det blev inte rätt!!!
nu går jag och lägger mig!
någonstans på yahoo finns dom(bilderna)
och drömmen som blev sann stämmer oxå
Maria (trött av all teknik)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.