En uppdatering... Jag fegade ur lite och köpte ett paket ifrån Sverige istället.. Det kom idag så nu skall jag bara skruva upp det och om det funkar så komplementbeställer jag tillbehör från England..
 
Såg en på blocket idag som ville ha 13 000:- för sitt begade Visonic-grundpaket...hehe...lycka till. Jag ska försöka handla från england. Vilken GSM-enhet ska man köpa till som fungerar(vi har ingen fast telefoni hemma)?
/
M
 
Skrämmer liv i dena larmtråd.

Jag har kikat lite på Powermaster 10 och Powermax complete. Ska tillägga att jag tänker nog köpa dem från england, då det är billigare.

Det jag är ute efter är ett larm som kan koppla upp både via gsm och internet. Man ska kunna styra det från sin smartphone, samt att man ska kunna få bilderna från kameran.

Det som verkar mest flexibelt är Powermax comlete med powerlink2 + cam3100.
Men ju mer man läser desto mer förvirrad blir man.

Är det någon som beställt från england och har kamera som skickar bilder till telefonen?
Hur har ni det uppkopplat? Gsm eller internet?
Hur funkar styrningen via app?

Läste även att tillbehör man köper i uk är bara kompatibla med uk basenheter.
En alternativ plan hade nämligen varit att köpa huvudenheten här i sverige och tillbehören från uk.
 
Ringde klsab och hörde mig gör gällande de två larmen. Tydligen så är Powermax complete ett gammalt system, det man ska satsa på är Powermaster 10. Det var betydligt nyare och hade bättre prestanda.
Dock så fungerar det endast med gsm, om man vill ha det uppkopplat via nätet så fungerar det inte smärtfritt än. Det ska tydligen komma någon enhet som gör detta möjligt, men han hade inget svar på när i tiden detta kommer.

Frågan är om det verkligen inte går att köpa tillbehör ifrån UK? Det är ju halva priset..
 
Du måste köpa allt trådlöst från UK i så fall.
 
Ok, jag såg det i en annan tråd med att visonic delar upp produkterna i regioner, det suger.
 
Vad är problemet med att köpa all utrustning från England då? Ser inga problem med det när det är halva priset och tar ca 5dgr att få hem det?

Engelskt språk i larmcentralen förstår jag inte riktigt heller problemet med, varför måste det vara på svenska?

Eller har jag missat något? :surprised:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.