den som inte vet nåt kanske föreställer sig en lovikka vante framför sig när de hör ull............men riktigt så ser de ju inte ut. Men ett bra underställ i annan material än ull fungerar ju såklart det också även om det inte är lika optimalt som ett i ull. Allting måste ju inte vara det bästa av alla världar hela tiden.
 
Bara att instämma, ull är överlägset.
Jag har ett i merinoull från Devold.
 
Är man extremt känslig kan man ha ett sidenunderställ underst. Det funkar även bra ensamt vår och höst. Sidenunderstället värmer när det är kalt och svalkar när det är varmt, vilket gör att det även är bra när man springer mycket ut och in.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag tycker då att försvarets M90 skjorta och långkallingar är fantastiskt bra, köpt nya någon gång på Rättviks marknad när jag slitit ut dom jag haft.
Lång rygg, kragen går att fälla ner, ha som polo eller fälla upp (dock är det en decimeter dragkedja upptill, men det är perfekt att dra ner när man anstränger sig och blir varm).

Material: 50% polyeser, 28% polychlal, 22% bomull. Något ribbstickade, vilket gör dom varma.


Är det riktigt kallt är kronans vita ribbstickade långkallingar helt i bomull oslagbara i värme, dock är dom rätt tunga.
 
Jag tyckte länge som dig F_man tills jag provade ett i ull istället. I samma stund förstod jag varför jag frusit i så många dagar och nätter :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
På allvar? Är kronans underställ inte i ull?? De om någon borde ju veta vad som krävs för att fungera.Jäkla tur vi haft fred så länge annars hade väl soldaterna frusit ihjäl på löpande band....

(Nä, jag har inte gjort lumpen :))
 
Wow, tack för alla svar! Blev att beställa ett woolpower-set (y)
Ska försöka att återkomma med en kort utvärdering när jag hunnit använda det ett tag!
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Grattis till ett bra köp! Kom ihåg att alla plagg närmast huden ska vara ull för att du ska slippa frysa, även boxers och strumpor. Jag använder oftast Woolpower Lite när det är några grader minus ute, deras 200 grammare när det är kallare och jag jobbar ute och 200g som lager ett och 400g långkalsonger och tröja utanpå när jag tex fiskar eller kör skoter och det är riktigt kallt (y)
 
[SKPG]Zamora;2601836 skrev:
Jag har köpt detta, grymt skönt [länk]
Det ser ju grymt prisvärt ut. Men så verkar det vara noname, och då börjar man ju undra över kvaliteten med så lågt pris och okänt märke?
 
K_arlstrom skrev:
Wow, tack för alla svar! Blev att beställa ett woolpower-set (y)
Ska försöka att återkomma med en kort utvärdering när jag hunnit använda det ett tag!
Vilket blev det?
 
fgo: woolpower tutleneck 200, brukar sällan frysa och klarade mig genom takläggningen när det var -11 med mitt utslitna craft-underställ. Alltid enklare att ta på sig ett till lager än att dela på ett :)
 
Det har du helt rätt i.
Har sneglat på ett tag på onepiece 200 från woolpower. Men kommer mig inte riktigt för. Nästa gång man är i Östersund så kanske :rolleyes:
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
galento
Hjulius skrev:
Grattis till ett bra köp! Kom ihåg att alla plagg närmast huden ska vara ull för att du ska slippa frysa, även boxers och strumpor.
Siden funkar också som understa lager, som sagt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.