Kortfattat så har jag flyttat avgränsningen på 2 ställen och flyttat dockan lite.

Min tomt är ganska smal på några ställen, jag har gjort 2 st "öar" runt buskar, en backe på ca 30gr lutning i en sväng (så den måste vända i lutning).

Jag körde den hela dagen igår, trots spöregn och hagel gick den som en klocka. Dockade perfekt, slirade otroligt lite i backen. Lämnade knappt några spår trots blött gräs.

Måste säga att så här efter ca 20 timmars drift är jag löjligt nöjd. Den gick igång kl 7 i morse. Ska bli spännande att se om den står i dockan när jag kommer hem idag :)
 
Fick ett litet ryck så här näst sista semesterdagen...

Har ju en gavelspets som fortfarande behöver ny panel.

Kom igång vid 13-tiden...

ImageUploadedByByggahus.se1406992571.739763.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1406992651.525082.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1406992664.056250.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


ImageUploadedByByggahus.se1406992679.458276.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska jag gå över till grannen å bli bjuden på grillat å bärs!

Fortsättningen följer som vanligt ;)
 
Smaklig spis! Man behöver ju fylla på både mat och dryck ibland :D
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Blev en sen kväll och framförallt sen start på denna dagen.

Men lite fick jag gjort iallafall. Ett himla spring upp å ner på ställningen!!

ImageUploadedByByggahus.se1407077831.143783.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick lite hjälp på ställningen.
ImageUploadedByByggahus.se1407077845.992885.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Elsa i egen hög person!
ImageUploadedByByggahus.se1407077870.093373.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sakta men säkert. Nån timme hinner man med efter jobbet innan middagen ska lagas!

ImageUploadedByByggahus.se1407221906.810602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Man hinner mer än man tror om man nyttjar de små stunderna, de flesta stirrar sig blinda på det här med att ta "heldagar" bara (vilket visserligen är jättebra om man får ihop.. men funkar inte alltid).. jag kör på mottot "ett steg i taget".. spelar ju ingen roll hur stort eller litet det är.. men man får ta det när man har tid! Annars får man aldrig något gjort..

Ser snyggt ut iaf :) Mer ventilation däruppe dock än vi har i huset ;) haha..
Ha de / Sandra
 
Hur kommer det sig att man inte plastar ända upp eller det kanse inte är plast utan sådant tyg som skyddar för vinden.
Jag har ej heller något emot att bryta ned saker i mindre beståndsdelar pga mindre tid + att en heldag inte utnyttjas fullt ut då man glömmer saker, något måste köpas, hämtas m.m. vilket ofta gör att jag måste ta en extra dag ändå.

Men det är klart skönast när man gör allt från början till slut även om det tar 1-2 dagar,
 
Hepp!

ImageUploadedByByggahus.se1407261233.036929.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Andy78 skrev:
Hur kommer det sig att man inte plastar ända upp eller det kanse inte är plast utan sådant tyg som skyddar för vinden.
Jag har ej heller något emot att bryta ned saker i mindre beståndsdelar pga mindre tid + att en heldag inte utnyttjas fullt ut då man glömmer saker, något måste köpas, hämtas m.m. vilket ofta gör att jag måste ta en extra dag ändå.

Men det är klart skönast när man gör allt från början till slut även om det tar 1-2 dagar,
Anledningen att vindfolien inte går ända upp är att det inte gör nått om det läcker in lite luft när det blåser tänker jag...
 
Några nya framsteg ?
 
Jaha hörrni...

I helgen gjordes en 4 sidor lång att göra-lista. Nu ska jag göra bl.a. 2st sovrum, korridor, hall och göra klart trappen.

Så ikväll börjar jag städa ur sovrum no1 som har varit förråd sedan översvämningen.

Förebilder:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu räknar jag med att hålla liv i tråden lite mer regelbundet resten av året :)
 
Så där :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då är det bara att hämta lite material då. Golvvärmeslang och plåt borde komma imorgon!
 
O
Så därja! Du har skämt bort oss så mycket tidigare så nu börjar vi nog få abstinens... :p Så det är hög tid att vi får följa dina byggen igen! :p
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Kom hem sent från jobbet och kom igång först vid 21-tiden... Fick jobba försiktigt då lilltjejen sover i rummet under :S. Jädrans vilken tid det tog att hitta verktygen, inser att jag måste organisera och städa garaget igen! Men hursomhelst, jag har iallafall börjat glesa golvet för golvvärmen.

Bör bli klar med det imorgon. Slang och plåt kom ikväll också. Gillar skarpt att schenker börjat med leveranser mellan 17-22! Tumme upp på den!

Så här ser det ut efter 2 timmars pyssel.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kvällens första pass avklarat. Gles på sovrumsgolvet är klart.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett av de jobbiga momenten i denna etapp är att jag måste göra klart golvvärmen i 4 utrymmen i samma svep. Detta medför bygge i halva övervåningen där vi ska bo samtidigt...

Så ikväll ska jag tomma ut äldsta dotterns rum för att göra golvet klart där inne. Efter det går jag på korridor och hall. Sen kan jag lägga plåt och slang...

Bjuder på en till bara för att plankor är snyggt!
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.