erik_n skrev:
Det är så sant! Det blir lite av en 3-stegsvariant. 1. Gå igenom, sortera och slänga som faktiskt är skräp. 2. Loppis och blocket på det som går att sälja. 3. Skänka bort allt som inte blir sålt. Målet är att 85 flyttkartonger ska reduceras till 10. Allt som ska sparas ska få plats i av förråden i källaren som är 8kvm.
Grejen är den att det som du tror är skräp är oftast värde för någon annan, även om det är trasigt bara man vet om det innan man köper. Vi had een massa gamla kläder i en påse som skulle slängas, jag sa ta med den vi packar inte upp det utan säger "allting i påsen 5kr st" folk gluttade mest men när vi sa allt i påse 5kr st då rev å slet dom i det, fick ihop 50kr på bara den påsen. Det som inte blir sålt ja då tar man hela påsen och slänger.
 
Andy78 skrev:
Grejen är den att det som du tror är skräp är oftast värde för någon annan, även om det är trasigt bara man vet om det innan man köper. Vi had een massa gamla kläder i en påse som skulle slängas, jag sa ta med den vi packar inte upp det utan säger "allting i påsen 5kr st" folk gluttade mest men när vi sa allt i påse 5kr st då rev å slet dom i det, fick ihop 50kr på bara den påsen. Det som inte blir sålt ja då tar man hela påsen och slänger.
Hmm tänkvärt!
 
Vad kör du för dimmer till LED:arna?
 
_kiM__ skrev:
Vad kör du för dimmer till LED:arna?
Eltako dosdimmer UNI EUD61NPN-UC 0-400W
 
RoTe
Men alltså, det här med loppis... Hur många kan ärligt säga att dom tjänat mer på att sälja på loppis än om dom hade jobbat under hela tiden och bara slängt skiten i stället? Många här inne tjänar väl ändå helt ok och det är ju inga stora summor man får av gammalt skräp direkt. Mer värdefulla saker säljer man på blocket eller facebook som numera är ganska stort på köp/sälj.
 
erik_n skrev:
Eltako dosdimmer UNI EUD61NPN-UC 0-400W
Den har väl ställbar minsta nivå för dimmer? Men du kanske har dragit ner den i botten men ändå inte får ner dom mer än till 20% ?
 
_kiM__ skrev:
Den har väl ställbar minsta nivå för dimmer? Men du kanske har dragit ner den i botten men ändå inte får ner dom mer än till 20% ?
Jepp den står på lägsta. Problemet verkar snarare ligga i den inbyggda drivaren...
 
Då blev det till att felsöka torktumlare idag.

Maskinen stannar efter ett tag och indikerar att kondensvattenbehållaren är full, trots att den är tom. Nånstans finns det ett fel som är trasigt typ!

ImageUploadedByByggahus.se1381692449.117616.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här har vi boven i dramat! Pumpen som pumpar upp kondensvattnet i behållaren.

Nödlösning:

ImageUploadedByByggahus.se1381692712.901198.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Strunta i att pumpa upp vatten till behållaren...

Får se om jag får tag i en pump...
 
Grymt snyggt golv för övrigt! Våtrumsmatta?
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Kolla så det inte bara är ludd i pumpen.
 
Andy78 skrev:
Grejen är den att det som du tror är skräp är oftast värde för någon annan, även om det är trasigt bara man vet om det innan man köper. Vi had een massa gamla kläder i en påse som skulle slängas, jag sa ta med den vi packar inte upp det utan säger "allting i påsen 5kr st" folk gluttade mest men när vi sa allt i påse 5kr st då rev å slet dom i det, fick ihop 50kr på bara den påsen. Det som inte blir sålt ja då tar man hela påsen och slänger.
Ta med dej en lastbil och kom över i helgen......
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
simpa81 skrev:
Grymt snyggt golv för övrigt! Våtrumsmatta?
Tack! Ja det stämmer! Tarkett aquarelle.
 
Mell skrev:
Kolla så det inte bara är ludd i pumpen.
Det är gjort, den är nerplockad, rengjord, återmonterad, testad, nerplockad, mera rengjord, återmonterad, testad, nerplockad, kastad i väggen, skrikit på den... Nä, inget hjälper! Den e tvärkörd...
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
Hjälper det inte att skrika på den är den körd!
 
  • Gilla
swemake och 2 till
  • Laddar…
Hade lite damp här för nån timme sedan så jag gick ner och påbörjade ett nytt projekt...

Skrivbord under trappen:
ImageUploadedByByggahus.se1381872928.077645.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men insåg att jag inte har nån MDF i rätt tjocklek hemma så det blev bara en liten regleram tills vidare. Tänkte klä överdelen i svart linoleum sedan. Nån som testat det på ett skrivbord/annan möbel?
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.