Valsir, köpt på billigtvvs.se

Köpte allt till golvvärmen där.
 
Erik_n inte dum du eller gällande golvvärmen, måste bli mycket billigare!

Vill se bambugolvet på plats nu! :)
 
S
nyfiken fråga,
visst limmade du dina "bräder? för golvvärmen?
kan bli golvknarr
 
Inget lim... Men spikade med 30 cm mellanrum. Gick ca 1100 spik med spikpistolen. Hoppas jag slipper knarr och blir det knarr får jag leva med det :)
 
Ska du inte spackla/slipa/måla väggar o tak innan du lägger golvet? Kanske lite sent nu dock, bättre du gjort det innan du glesade?
 
vectrex skrev:
Ska du inte spackla/slipa/måla väggar o tak innan du lägger golvet? Kanske lite sent nu dock, bättre du gjort det innan du glesade?
Det finns nog inget rätt eller fel där. Men jag gör så här för att få allt att synka med rörmokare som är inbokad sedan länge. Det blev till att prioritera golvvärmen före färg på väggarna.
 
erik_n skrev:
Det finns nog inget rätt eller fel där. Men jag gör så här för att få allt att synka med rörmokare som är inbokad sedan länge. Det blev till att prioritera golvvärmen före färg på väggarna.
Nej, inget rätt eller fel. Men för att slippa täcka över golvet och riskera repor o dylikt, men det kanske inte är nåt större problem.
 
Tröttsamt! Jag hade tydligen köpt fel koppling för att koppla på provtryckningspumpen... Måste lämna tillbaka den imorgon efter lunch så det blir panik till rörisen innan jobbet imorgon så kanske jag hinner köra ett par timmar trycksatt iallafall...
 
Så, en snabb sväng till k-rauta och nu ligger det 3 bar på slingorna och jag hoppas att det INTE är blött på golvet! men den timmen som jag var hemma var det torrt! Om allt går vägen så börjar jag skruva golvet ikväll!

Kass bild men... Jag vände på fördelaren iallafall. Blev för mycket pyssel att få till framledningen/retur!
Det är den som kommer upp ur hålet till höger.
prov.jpg
 
Det är ju bra om du har slingorna trycksatta när du skruvar så ser du på mätaren om du skruvar fel :)
Gjorde en egen provtryckningsmojäng och den funkade hur bra som helst.
 
  • golvvärme.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ju kanon ut! Jag har kopplat bort rörmokarns pump nu men har tryck kvar i systemet. Svänger nog förbi VVS-butiken och hämtar lite kopplingar och en manometer på vägen hem så jag kan hålla lite koll under golvläggningen. Jag mätte under 3 timmar och hade precis som du ett tryckfall på 0,2-0,3 bar pga expansion i rören. Så allt verkar funka fint!
 
Lagt 3 rader golv idag. Tog det lite lugnt och passade på att njuta av solen lite!

golv2.jpg
golv1.jpg

Nån som har hittat sin plats i rummet iallafall!
esther.jpg
 
Redigerat:
Snyggt golv!

Hur fäster du det?
 
wallden_66 skrev:
Snyggt golv!

Hur fäster du det?
Tack!

Jag skruvar det precis som när man lägger furugolv. 45 grader på spontsidan. Använder Grabbers golvskruv med borrspets. MEN, måste försänka för skallen med 5,5mm borr för att inte sponten ska spricka. Det tar tid, men snyggt blir det! :wow:
 
Tagit det väldigt lugnt nu i några dagar och njutit av sol och ledighet. Men imorgon kör jag på med golvläggningen! När barnen somnade fick jag tummen ur och la lite golv med gott sällskap av min sambo och ett par glas rött.

golv.jpg

Om jag är nöjd med vårt val av golv? YEESSSIR!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.