Status
Inte öppen för fler kommentarer.
elpaco skrev:
Du hade gärna fått komma över och måla mina 110m2 plank som jag gjorde förra veckan. Tre varv. :D
Jag håller just nu på att tilläggsisolera och byta all panel på huset. Ca 300m2 som ska målas 3 varv ;)
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Jag håller just nu på att tilläggsisolera och byta all panel på huset. Ca 300m2 som ska målas 3 varv ;)
Grattis!!! Ingen brist på sysselsättning där då.......(y)
 
KnockOnWood skrev:
22 par skor!
Hur många är ni i familjen sa du ;)
22 par. Jadu, välkomma den moderna kvinnan. Min fru har liknande sjuka böjelser, tyvärr har min dotter börjat bli likadan (7 år). Jag har inte så mycket emot det, om det inte vore för det enorma logistiska problem det skapar. Även om man har klädkammare så hjälper det inte.

Vi städade i hallen i början av helgen. Igår räknade jag det till 26 par skor där igen, 4 par hörde till den manliga sidan av familjen, 2 var mina, 2 var lillgrabbens. Övriga tillhörde dotter och fru. Notera alltså att det är bara vad de lyckats släpa fram på 4 dagar.
 
Min sambo har väl ungefär så många rollerblades och skridskor enbart, sedan minst lika många löpardojjor. Fotbollsskor etc, etc
 
  • Gilla
Tsarpeter thegreat
  • Laddar…
roli skrev:
Grattis!!! Ingen brist på sysselsättning där då.......(y)
Nej då det är ingen brist här inte.
Det är fruktansvärt tråkigt att måla plankor.
Egentligen är det nästa sommars projekt men jag har köpt nya fönster så för att slippa flytta ut fönstren när jag isolerar så gör jag den väggen i år. :)
 
vectrex skrev:
22 par. Jadu, välkomma den moderna kvinnan. Min fru har liknande sjuka böjelser, tyvärr har min dotter börjat bli likadan (7 år). Jag har inte så mycket emot det, om det inte vore för det enorma logistiska problem det skapar. Även om man har klädkammare så hjälper det inte.

Vi städade i hallen i början av helgen. Igår räknade jag det till 26 par skor där igen, 4 par hörde till den manliga sidan av familjen, 2 var mina, 2 var lillgrabbens. Övriga tillhörde dotter och fru. Notera alltså att det är bara vad de lyckats släpa fram på 4 dagar.
34 par skor har hon på bilden :). Och det är alltså inte de skorna som hon normalt använder. De står i hallen. Sen är några av lådorna på översta hyllan fyllda med skor som inte är klackade, typ converse m.m.
 
Ramnemark skrev:
34 par skor har hon på bilden :). Och det är alltså inte de skorna som hon normalt använder. De står i hallen. Sen är några av lådorna på översta hyllan fyllda med skor som inte är klackade, typ converse m.m.
Jösses! Att du kan skriva det med en GLAD smiley på slutet får mig att misstänka att ni inte har delad ekonomi... ;)
 
Svår fråga. Vi har inte delad ekonomi men vi är gifta så indirekt så har vi delad ekonomi :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
En bra illustration till dagens överflödssamhälle.
Och det är nog inte mycket bättre här heller tyvärr.

Konstigt att man fortfarande reagerar.
 
Delad ekonomi är det gemensam ekonomi eller delad?
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Delad ekonomi är det gemensam ekonomi eller delad?
Har alltid trott att det är detsamma som gemensam, men nu när du frågade så googlade jag och då verkar ingen annan ha tolkat det likadant... :surprised: Fast Ramnemark förstod iaf! (y)
 
Jag förstod frågan men om man delar pengarna med varandra är delad ekonomi eller inte. Hon jobbar och får in sin lön, samma för mig :). Det passar bäst för oss. Finns inga pengar att bråka om :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag o sambon har en deal, för varje nytt par skor hon köper får jag köpa ett nytt verktyg eller liknande!
Tyvärr funkar det likadant på andra hållet!
 
Ramnemark skrev:
...Finns inga pengar att bråka om :)
Det som det eventuellt bråkas om är väl inte vem som drar in pengarna utan vem som gör av med dem :p
 
Men om man bara gör av med sina egna pengar så slipper man det tjaffset :). Frugan har exakt samma åsikt. Det blir väl en annan lösning under mamma-ledigheten men annars passar dessa oss :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.