Status
Inte öppen för fler kommentarer.
nino skrev:
Se till så att alla väggar är i lod om du ska ha den mattan, inte många mattläggare som gillar att sätta den...
Det gick vi ju igenom på sida 42 (y)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino skrev:
Se till så att alla väggar är i lod om du ska ha den mattan, inte många mattläggare som gillar att sätta den...
Väggarna är ganska så raka (y)
 
Snigla skrev:
Mr R - har du provat "rörlampan" än?? :D nyfiken på om den funkade bra.. (eBay) .. som sagt lite sugen på att beställa nått liknande! Funkade "elen" bra? (alltid lite skumt att beställa elgrejer utomlands tycker jag)
Nej jag har inte testat den än. Lampan tycker jag är av bra kvalité. Det enda jag tycker är sådär är att den inte är jordad, vilket är sådär eftersom den är gjord i metall. Jag kommer nog jorda den själv :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
haha ja det är inte lätt att veta var man skrivit tidigare :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Inget värt att fota idag.
Har flyttat ventilationen så
Den blir lite mer symetriskt med spottarna.
Byggde även ihop ventilationen från källaren uppe på vinden.
Jag har även upptäckt varför det såg så äckligt ut runt ventilationen/avluften från avlopp. Det läcker lite runt avluftsröret ifrån taket. Får se vad jag kan göra åt det. Ösregn idag så hade ingen lust att klättra på taket.

Har även bytt plåten så nu kommer rören till duschblandaren ut på rätt cc-mått.

Ska åka och hämta ett paket nu så om jag har lite tur kommer allt till golvbrunnen så det kan bli klart med :)

Ramnemark skrev:
Sen såg jag att det var rötet vid ventilationsröret från duschen på bottenvåningen.
Jag tycker inte det ser ut som möss utan jag funderar på om det är kondens från röret genom vinden eller om det har vart en läcka i taket vid takhuven till röret.
Röret är isolerat på vinden men bara med en isolerskiva som är najad runt.
Kanske behövs en s.k kondensstrumpa ?
Tankar någon?

[bild]
 
Redigerat:
Bob_the_builder
Inget dåligt projekt, Ramnemark! Har det löst sig med golvbrunnen? Monteringsplattor finns på välsorterade byggvaruhus. Själv eftermonterade jag två golvbrunnar genom att såga upp 300x300 (centrerat över två golvbjälkar) och fällde in två kortlingar. De kunde jag iofs bara skrå-skruva från ena hållet (in mot hålet), men det blev tvärstumt.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Tackar.
Ja nu har det nog löst sig för idag kom det paket :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag ska bygga något liknande den bilden som lades upp i tråden innan. Då kan jag snart börja gipsa :)
 
  • Gilla
helrob och 6 till
  • Laddar…
Bob_the_builder
Ramnemark skrev:
Tackar.
Ja nu har det nog löst sig för idag kom det paket :)

Jag ska bygga något liknande den bilden som lades upp i tråden innan. Då kan jag snart börja gipsa :)
Perfekt! Precis de grejer jag använde!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Förstår inte varför s.k "yrkesfolk" inte kan göra enligt gällande regler eller montageanvisningar.

Undrar hur många golvbrunnar som egentligen inte följer reglerna trots att de har monterats av "yrkefolk". Alla personer är ju inte "Byggahusanhängare" eller känner någon som vet/kan hur det skall se ut. Skall dessa då drabbas av dåliga montage bara för att man tror sig ha anlitat kunnigt folk....??? Rent utsagt dålig att lekmannen skall behöva rätta yrkesmannen :thumbdown:

Hoppas att den "rörkrökare" som du har anlitat håller dig med det nya materialet kostnadsfritt plus krediterar din faktura för att DU fick RÄTTA hans arbete.......
 
Ja vad sa rörkrökaren?
 
Jag har inte pratat med den rörläggaren som var här men jag har pratat med hans chef som beklagade att det blivit så och att den självklart ska monteras i montageplattan. Vi har inte pratat om något prisavdrag än men det tar vi väll när fakturan kommer. Jag kommer dra av en hel del eftersom en stor del av arbetet han gjorde var fel (den tiden betalar jag inte för) och det skapade mer utgifter för mig eftersom jag fick riva upp golvet och köpa mer spån. Det tråkiga är att detta företaget är det enda som har gott rykte och som folk rekommenderar. Jag försöker leta efter någon annan men folk varnar för andas företag istället.... Vi får se hur det går. Jag har ju övertaget eftersom de inte fått betalt än :)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
1) Sjukt avis på tvättnedkastet, blir sugen på att fixa ett själv.

2) Finns din man cave redan? Vad är planen där?
 
Gör VVS själv nästa gång!
 
A
Otroligt kul tråd att följa. Då man kan leva sig in i en dröm som jag har om några år när jag är i din ålder,är själv bara 16år idag. Men har ett enormt intresse för sånt här. Husritningar ligger i en stor pärm som blir tjockare hela tiden :DVart med familj och vänner och byggt upp garage m,m största intresset jag har rör EL. Många förvånas kanske av min ålder ;) . Men en av de största hobbyintressena jag har är att Bygga. Ramnemark är en förebild!
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
maah och 3 till
  • Laddar…
ja73 skrev:
Gör VVS själv nästa gång!
Ja nu vet jag hur golvbrunnen ska monteras.
Jag kan inte så mycket om VVS men till nästa badrum kanske jag klarar av det ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.