Status
Tråden går ej att kommentera.
Idag har jag börjat riva lite.
Vi flyttade ner badrumsskåpen till duschrummet i källaren (så vi har någonstans att ha alla prylar).
Sedan rev jag garderoben och duschhörnan (luktar mumma :wow:).
Har satt in en avfuktare som får gå under natten för att torka ut dt sista (duschade igår)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och här luktar det gott :thumbdown:
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick även duschhörnan levererad idag. Ser ut som vanligt när DHL kört, men ingen skada inuti

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och såhär blev det i vår andra dusch (knappt använd sen vi flyttade n)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snigla skrev:
Hm, nytt försök!

[bild]
Vi tittade på samma duschset men jag förstår inte varför duschhandtagen måste vara formade som "stafettpinnar". Jag fick köpa Mora Rexx S5 istället för S6 för att få ett vanligt handtag :)
 
När vi köpte var det nog ganska blandat utbud på munstyckena till duschar.. för vi letade då efter den smalare varianten! Tyckte det var smidigt, maken använde ju bara takduschen.. Nu har vi ingen takdusch, men ett tefatshandtag/munstycke ist - som det går att välja olika strålar på.. funkar bra oxå..men vi får alltid ställa om! Jag vill ha "lilla" strålen för att känna att jag får ur schampot ur hårbotten.. Maken gillar större spridning ..för o kunna stå å sova ;)

Det perfekta upplägget (som vi saknar) är dubbelduschen vi gjorde i badrum ett, som jag gav länk till :) där hade vi egna inställningar på var dusch (y)
 
D
Hehehehe i-landsproblem! :D

Vi har ett sketet plasthandtag som inte går att hänga upp någonstans.
 
Jag tycker de flesta handtagen antingen ser ut som en stafettpinne eller ett ufo. Jag vill ha ett vanligt enkelt handtag, typ som det var på gamla duschen. Nu har vi köpt takdusch för det har jag alltid velat ha :)
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Det är ju då man renoverar från grunden man ska passa på att anpassa det..så som man vill ha det själv!! Kompromissa lite får man väl göra (om man inte bygger nytt).. Men behöver inte betyda att drömmarna inte kan slå in.. :) takdusch är mysigt!
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
danpih skrev:
Hehehehe i-landsproblem! :D

Vi har ett sketet plasthandtag som inte går att hänga upp någonstans.
Går alltid att hänga på blandaren.. ;) sen kan ju den andra halvan hålla i den medan du duschar... Haha
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Ang mattan med mosaik stavarna så är det (nästan) alla mattläggares mardrömsmatta, är väggarna minsta lilla ur vinkel så är det lätt att den börjar "vandra" och det kommer man se direkt... fin matta i spikraka badrum, hemsk i vissa

Takdusch är, enl mig, väldig överskattat
vi satt in en sån -05 och det går nog att räkna på fingrarna hur många gånger den blivit använd... nackdelen är att börjar man med takduschen och vill gå över till handduschen så står den där i taket och droppar iskallt vatten på en :)
 
nino skrev:
Ang mattan med mosaik stavarna så är det (nästan) alla mattläggares mardrömsmatta, är väggarna minsta lilla ur vinkel så är det lätt att den börjar "vandra" och det kommer man se direkt... fin matta i spikraka badrum, hemsk i vissa

Takdusch är, enl mig, väldig överskattat
vi satt in en sån -05 och det går nog att räkna på fingrarna hur många gånger den blivit använd... nackdelen är att börjar man med takduschen och vill gå över till handduschen så står den där i taket och droppar iskallt vatten på en :)
Det är korrekt, vårt dåvarande 70-talshus hade nån mm "lutning" på väggen och det fanns bara ett alternativ.. Skära upp mattan och rätta till den i ett hörn och svetsa (annars hade mönstret i hela rummet blivit mer o mer snett..(ett annat alt hade ju varit och byggt alla väggar spikrakt, men det räckte med så lite fel att klippa upp o svetsa om var rimligare - om man hade nått "osynligt" ställe för en "söm")

Haha ja iskalla vattnet kom gärna varje gång man slog på vattnet (oavsett om takduschen va på..) min mamma skrek så huset vaknade första gången hahaha (hon e kinkig) (y)

Men vi anv våran så ofta att vi slet ut munstycket snabbt ;)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Vi tittade på samma duschset men jag förstår inte varför duschhandtagen måste vara formade som "stafettpinnar". Jag fick köpa Mora Rexx S5 istället för S6 för att få ett vanligt handtag :)
Jag tror den där takduschen är en Svedberg ..nått.. billig/nedsatt på bahaus när vi köpte den (säljs säkert än), däremot är blandaren en Mora :)
 
nino skrev:
Ang mattan med mosaik stavarna så är det (nästan) alla mattläggares mardrömsmatta, är väggarna minsta lilla ur vinkel så är det lätt att den börjar "vandra" och det kommer man se direkt... fin matta i spikraka badrum, hemsk i vissa

Takdusch är, enl mig, väldig överskattat
vi satt in en sån -05 och det går nog att räkna på fingrarna hur många gånger den blivit använd... nackdelen är att börjar man med takduschen och vill gå över till handduschen så står den där i taket och droppar iskallt vatten på en :)
Men jag ska ju ha en mattläggare att sätta mattan så då får han lösa det. Får väll skriva in i kontraktet att det ska vara rakt :)
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Snigla skrev:
Jag tror den där takduschen är en Svedberg ..nått.. billig/nedsatt på bahaus när vi köpte den (säljs säkert än), däremot är blandaren en Mora :)
Vi köpte både blandare och duschset från Mora :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Men jag ska ju ha en mattläggare att sätta mattan så då får han lösa det. Får väll skriva in i kontraktet att det ska vara rakt :)
Ja men det är inte det lättaste att rikta upp, tar ganska mycket tid och går material.
 
  • Gilla
Xtruder
  • Laddar…
M
Ramnemark skrev:
Jag tycker de flesta handtagen antingen ser ut som en stafettpinne eller ett ufo. Jag vill ha ett vanligt enkelt handtag, typ som det var på gamla duschen. Nu har vi köpt takdusch för det har jag alltid velat ha :)
Jag tycker du ska tänka om. Se den som en mikrofon, vråla och ta i för allt du är värd så ska du se att frugan blir impad!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.