Status
Tråden går ej att kommentera.
Snyggt jobbat. Det kan du känna dig nöjd med(y);)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Åsa Lund
Proffsigt som tusan!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Taket är uppe
”Taklister” börjar komma upp
Lamputtag ovan fönster kopplade

Vitt tak med taklister under installation och osynlig lamputtag ovanför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av ett rum under konstruktion med tak och taklister monterade, kablar för lamputtag synliga ovanför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitt tak med nya taklister och dekorativt rep, samt lamputtag ovanför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tak och taklister på ett byggprojekt med synliga lamputtag ovanför fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitpanelat tak och vägg med begynnande installation av taklister, synligt lamputtag över fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tak i byggfas med synliga taklister och lamputtag ovanför fönster i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 7 till
  • Laddar…
Vilken rolig taklist den gillade jag.
//Mathias
 
  • Gilla
VillaAnna och 2 till
  • Laddar…
Enkel lösning om man tycker gerningen är svår :)
 
  • Gilla
  • Haha
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Takvinkeln är inte snäll där.
Inte nog med att de ska geras de behöver klyvas i 63 grader i nocken med. Detta är dessutom mycket snyggare :)

P.S Jag har gerat svanhalslister i resten av huset så det var inte den tuffa biten, utan att klyva taklister....
 
Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Tjusig lösning(y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Åsa Lund
Listig lösning :rofl:
 
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Blir riktigt bra det där, kommer bli kräftskiva i det färdiga rummet framåt höstkanten antar jag ? :D

Kul och se råsponten på en vägg "inomhus".. liggande.. då det är vad jag sagt att jag vill ha i hela logen som väggmaterial (slippa allt skivmaterial, råsponten går ju att skruva fast saker i som den är). Ville bestämt ha springor, men det skulle inte blåsa in isolering.. insekter eller möss hehe :)
 
Jag hoppas det är klart till påsk :)

Väggpanelen är inte råspont utan dubbelfaspanel. Snordyr men snygg. Och takpanelen påminner med om råspont men det är faspanel från optimera, och priset är lite mer än vanlig råspont :surprised:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag hoppas det är klart till påsk :)

Väggpanelen är inte råspont utan dubbelfaspanel. Snordyr men snygg. Och takpanelen påminner med om råspont men det är faspanel från optimera, och priset är lite mer än vanlig råspont :surprised:
Ok, måste googla på den då :) Snordyr lät inte bra haha.. (i en stoor loge alltså..).
Undrar om jag blandade ihop namnen hmm..

Vad tror du detta är för panelvariant?
Horisontell träpanel med synliga större springor på en vägg i loge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den har jag på en vägg i logen, men "springorna" är enligt mig lite för stora..
..och dina såg snäppet mindre ut tyckte jag!
 
Hehe då blir det påskmiddag med familjen därute då .. (y):beer:
 
En fd arbetsgivare satt råplan på vägg med springor och svart papp bakom, det vart rätt bra men det gäller nog att ta in buntarna med virke i tid så dom får krympa klart
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
nino nino skrev:
En fd arbetsgivare satt råplan på vägg med springor och svart papp bakom, det vart rätt bra men det gäller nog att ta in buntarna med virke i tid så dom får krympa klart
Börjar undra vad jag har på sovrumsväggen.. där tror inte vi har några ”not o spont” utan där är det satt med småglipor..punkt liksom.

Vi satte svart odlingsväv bakom...(plankorna är svartmålade). Det var några plankor som torkade lite mer på plats.. 2 springor som blev lite större än de andra.

Förjäkligt att städa, men fint....

Till logen blir det nått liknande som Mr R har i sitt fina uterum, så att springorna är ”täta ” men att man har lite springor ändå :)
 
Snigla Snigla skrev:
Ok, måste googla på den då :) Snordyr lät inte bra haha.. (i en stoor loge alltså..).
Undrar om jag blandade ihop namnen hmm..

Vad tror du detta är för panelvariant?
[bild]
Den har jag på en vägg i logen, men "springorna" är enligt mig lite för stora..
..och dina såg snäppet mindre ut tyckte jag!
Är det inte Z-panel du har på bilden? Dubbelfasspont heter den panelen jag köpte och den finns på Beijer. Tyvärr ca 35kr/lpm :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.