Kämpa på! Det blir snart tätt tak!

Har du möjlighet att ta in hjälp av någon för att komma framåt lite snabbare just nu?
 
Heij83
PellePeps PellePeps skrev:
Kämpa på! Det blir snart tätt tak!

Har du möjlighet att ta in hjälp av någon för att komma framåt lite snabbare just nu?
Min far kommer i helgen. Det stora problemet har varit att det regnat konstant, då hjälper det inte med fler.
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Usch! Lider med dig, inte kul att känna sig maktlös inför vädergudarna. Och kämpa själv med Presseningar i stark blåst och dessutom på tak.. Nej fy! Håller tummarna för bättre väder.
Är själv också i behov av relativt vindstilla då jag ska på med 11 meters takplåtar. Men nu har det blåst 15-20 i byarna i en vecka, även nattetid. Iofs inte fått taket än, men bävar../:
Kämpa!
 
Heij83
Äntligen lite bra väder och lite hjälp av far min.
Nu är sponten klar hela vägen till nock.
Nu ska bara pappen på, sen kan det regna bäst faaan det vill.
 
  • Person applicerar skyddspapp på taket av ett trähus under konstruktion mot en bakgrund av blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Man va fan?! Inte en ställning nån stans, det är till att äventyra med livet till låns.
 
H hackatall skrev:
Man va fan?! Inte en ställning nån stans, det är till att äventyra med livet till låns.
Det var vad jag tänkte :sweat:
 
Heij83
H hackatall skrev:
Man va fan?! Inte en ställning nån stans, det är till att äventyra med livet till låns.
Använder oftas säkerhetssele.
 
Och du kan ju alltid ropa Heij!



Nej, jag vet, det var inte så roligt, men någonstans finns där ett skämt som förtjänar att mejslas fram.
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Varför inte ställning? Det behöver du väll ändå till fasaden? :)
 
Heij83
Ramnemark Ramnemark skrev:
Varför inte ställning? Det behöver du väll ändå till fasaden? :)
Kan nog få tag i en skylift när vi kommer dit
 
Heij83
Det tar sig, men vilken katastrof med vinden 20+ sekundmeter i byarna.
Tyvärr så blåste takpappen av på vissa ställe. I nattens skyfall.

Men trotts vinden har vi fått upp en hel del vindduk idag.
 
  • Byggnadsställning för ett hus under konstruktion med vindskydd och delvis bortblåst takpapp på grund av stark vind.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Peter1986
  • Laddar…
Bra jobbat!

Undrar varför du inte spikade upp ett par ströläkt runt om för att hålla duken på plats? Stor risk annars att den rivs sönder.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
R ramafred skrev:
Undrar varför du inte spikade upp ett par ströläkt runt om för att hålla duken på plats? Stor risk annars att den rivs sönder.
Tänkte precis skriva samma sak.
 
Heij83
R ramafred skrev:
Bra jobbat!

Undrar varför du inte spikade upp ett par ströläkt runt om för att hålla duken på plats? Stor risk annars att den rivs sönder.
Det kanske hade varit smart.
Men nu har den hållit hittills och det verkar som den värsta vinden är över. Så nu får vi bara hoppas på det bästa.
 
  • Gilla
ramafred och 1 till
  • Laddar…
Heij83 Heij83 skrev:
Det kanske hade varit smart.
Men nu har den hållit hittills och det verkar som den värsta vinden är över. Så nu får vi bara hoppas på det bästa.
Gott det iaf, men ska du upp snart igen kan du ju likväl peta på några läkt, tar inte många minuter. Har du klamrat sitter det inte skitbra, pappspik är bättre på det sättet. Tänkte i långa loppet om ni inte ska på med pannorna närmsta veckorna. :)

edit: räcker förövrigt med en spik i över och nederkant på läkten så man bara klämmer fast den tillfälligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.