Uppdaterat sidan med bilder i Fotoalbum 2, Huset 21 & 22. Fler uppdateringar kommer de närmsta dagaran nu när bredbandet fungerar! ;)
 
Fler bilder idag i Fotoalbum 2, Huset 23 - 25! Fler bilder är uppladdade på servern men inte ännu utlagda på hemsidan! Kommer förhoppningvis under morgondagen! :)
 
Äntligen lite tid över och fler interiörbilder finns i Fotoalbum 2, huset 26 och 27. Fler bilder kommer inom en snar framtid. Ska även uppdatera dagboken om erfarenheter och övriga tips för alla er som ska bygga ett Vallsjöhus.
 
Mycket snyggt!

Gillade det grå kaklet ihop med det vita på toan. Vad heter dessa 2 sorter och vad var priset på dom.
 
Båda kakelsorterna kommer från CCHöganäs. Det stora vita plattorna heter Branco och finns i ett antal olika dimensioner (matta eller blanka). De gråa plattorna heter Trendstone Mosaico Antracite. Dessa har måttet 15 x 30 cm och har frästa spår i sig (alltså inget vanligt mosaiknät under).

Kolla in sortimentet på : Produkter - CC Höganäs

Priset skiljer nog ganska mycket mellan olika återförsörsäljare. Branco är ganska billig och Mosaico lite dyrare men båda håller MYCKET hög kvalitet. Mina snickare hade problem med att komma igen kaklet när de skulle hänga upp badrumskonsollerna!!
 
Fler miljöbilder upplagda under Fotoalbum 2, - Huset 28 och 29. Fler bilder kommer snart. Fixade en IR-kamera för att se hur bra / dåligt huset är isolerat. Ett par överraskningar fanns som syns tydligt på värmebilderna!
 
skulle vara kul om ni skrev lite om erat val av tomt och husleverantör också :)
 
Har tänkt göra det sedan vi lade upp hemsidan men det har inte blivit av ännu! Har för mig att jag har en rubrik någonstans där en "Före-bygget" berättelse ska in.
 
det är därför jag frågar. Väldigt tunnt med info under den rubriken ;)
 
Ska försöka ta mig tid under veckan och fylla i den rubriken! Alltid kul när det är någon som är intresserad och har synpunkter!!
 
Äntligen är hemsidan uppdaterad igen. IR-bilderna på huset invändigt och utvändigt avslöjade en hel del om isoleringen och köldbryggor!!

Kolla in Fotoalbum 2, Huset 30 och 31!!
 
Nu börjar det röra sig igen! Glaset på balkongen är monterat och vi fick tag på en markfirma som hade tid omgående att grovplanera tomten inför gräs i sommar. De andra trädgårdfirmorna har inte hört av sig alt. inte ens kommit och tittat. Den här grävaren ringde och frågade om han fick komma och kolla i förrgår. Sedan passade han på att ringa igår igen och upplysa om att han kunde komma idag!!! Så nu sitter vi här med en nyplanerad och planad tomt!!!!!!!!! Snacka om att det bara smäller till.........!!

Ska försöka ladda upp bilder imorgon för alla er som är nyfikna!
 
Lite tomtarbeten är påbörjade samt glaset på balkongen monterat!! Många nya bilder under Fotoalbum 2, Huset 32 och framåt !!!
 
Äntligen har jag haft tid att uppdatera sidan. Nya bilder finns under Fotoalbum 2, Bilder 35 och 36!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.