Hade sjögrästapet i en 12 kvm stuga.
Började rolla all möjlig överbliven färg jag hade, och helt sjukt vad färg den drog.
Men enkelt, och den vita färgen jag slutmålade med blev riktigt bra.
 
BirgitS
G ginman skrev:
Läst igenom hela tråden och herregud, vilket jobb! Vi har också ristapet som sitter på gipsskivor. Vi vill inte ha kvar denna fula ristapet (som dessutom luktar rök) - hur ska vi gå tillväga? Inser att det inte finns ett snabbt och enkelt resultat...
Strukturtapeter från 80-talet är ofta spaltbara, dvs. det övre lagret med strukturen går att dra av och lämnar då kvar ett undre lager som består av tunt papper. Det papperslagret kan man sen slipa för att få det slätt.
 
En gammal tråd, men problem med ojämna underlag består..

Jag har bredspacklat några gånger glasfiberväv med gott resultat; men har sett att det numr finns en produkt som är tänkt för just sådan reparation och man kan välja nyans samtidigt.. Men jag har inte prövat och har heller inte hört någon som prövat: En slags mineralfärg från Jotun som lär ska jämna ut dåliga ojämna underlag, som till exempel vävtapet till något slags fint betonglikt. Heter Lady Minerals Revive. https://legacy.jotun.com/se/se/b2c/products/interior/lady/lady-minerals-revive-veggfornyer.aspx
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.