Vem då? (Förutom jag som tycks jobba för Ekofiber :p )
 
Lill skrev:
Vem kan man tro på tro på trooooo pååååå... :-/
Du kan tro på de medlemmar som är här och diskuterar bygget och lösningar.
De som frågar och svarar om priser för olika saker.

Bli lite misstänksam av dom som rekommenderar en hustillverkare och säger att ALLTING har gått så bra!
och är "Gäster"

Det är hur jag "läser" trådarna och väljer att tro eller ej.

Han någon annan bättre tips ???
 
Pelle jobbar på villaägarna det är jag fan säker på... ;D. Nejdå men jag har koll på några stammisar, Kolla senaste 50 inlägg när du blir misstänksam...
 
Jodå vissa tror man sig ha koll på...lajban,sweli,kalle,gf,emyran,pelle, robban, jureit mfl verkar ju vara snälla ;)
 
he he i dom lugnaste vatten... 8)
 
Där man minst anar det hoppar haren fram.. :)
 
För exakt 3 min sedan ringde villägarna och värvade mig ;D ;D tro´t om ni vill ;)
 
Nädå ML vi e inga "sverker edesåedeså olofssonare" här...Bara extra uppmärksamma med all rätt. Kull att du är nöjd med Eksjöhus för de är ett av våra hetaste val nu. Ett litet tips bli medlem här det kan komma till nytta snarare än du anar + att det är trevligt att tjafsa lite ;)(hmm ja lite för mycket ibland) :-[
 
Marlene Eskilsson skrev:
Ordet från en "yabb god" är däremot mer eller mindre lag, eller hur? ;)
Ha ha ha ha ha hmmmm........ Den som mot förmodan skulle tro det får skylla sig själv. Egentligen bör man utgå från att alla på forumet är f.d. dammsugarförsäljare som råkat bli hussäljare och gör allt för att lura brallorna av en.
 
medlem i denna lilla församling småsverkerolofsonnar.
japp här kryllar det av mini-sverker och många av oss är garanterat medlemmar i mensa dessutom. 8)
 
Ordet från en "yabb god" är däremot mer eller mindre lag, eller hur?
Den som tror på mej är i alla fall inte med i mensa, men kan gott å väl vara en mini-sverker hi hi 8)
 
KarlXII skrev:
En kompis till mig har precis fått sitt Eksjöhus färdigställt.  Huset är ett kraftigt modifierat Ekeberga. Jag vill bara rapportera att de är mycket nöjda. Allt har faktiskt gått perfekt.

Själv har jag "inspekterat" bygget och det är faktiskt riktigt bra.  Näst bäst av de fabriksbyggda hus jag kikat på de sista åren.

Det enda som är synd är att Eksjöhus inte sätter kontakter och strömbrytare i ytterväggarna, det ser väldigt taffligt ut att ha utanpåliggande kablar/kabelrännor till strömbrytarna på väggarna. Men det kanske man kan överleva för resten av huset är jättefint.
Snackade med vår elektriker idag som byggt Eksjöhus i 8 år och han har aldrig lagt något utanpå. Inte ens på budgethusen. Måste vara en lokal förmåga som inte vill skrapa upp huden på armarna ;D ;D
 
Efter att ha läst de flesta inlägg om olika hus så har jag kommit fram till att det bästa är att gå på sin egna känsla med säljare och så vidare.Säljarna är ju inte de samma på olika ställen.

Vi hade tänkt Eksjö hus men den säljaren hade knappt aldrig någon tid att ringa tillbaka, han hade ständigt sålt hus när vi ringde. VI träffade honom och sådär och han var lite typ det är inga problem och det är inga problem. Han har velat att vi skall skriva avtal bla bla innan 1 april utan att ha sett huset. Det känns konstigt. Är det så här? Behöver man VÄNTA på att säljaren skall ta kontakt med en då man vill köpa ett hus?

Jag vill hellre köpa ett hus av en säljare som jag har förtroende för. Vad säger ni andra? ???
 
Optimist skrev:
Efter att ha läst de flesta inlägg om olika hus så har jag kommit fram till att det bästa är att gå på sin egna känsla med säljare och så vidare.Säljarna är ju inte de samma på olika ställen.

Jag vill hellre köpa ett hus av en säljare som jag har förtroende för. Vad säger ni andra?  ???
Det är rätt. Man ska lita på sin magkänsla.
 
Optimist !

Vilken Eksjö representant pratade du med ?( stad )

Planerar själv att bygga Björkenäs från dom, Men jag kände igen problemen att nå representanten >:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.