• Gilla
Morsansgrabb
  • Laddar…
Konstruktiv lösning: Ta kontakt med en elektriker som du kan ha en bra dialog med, som kan komma dit och se på plats hur det ser ut och direkt säga vad som kommer fungera och inte.
 
Bara TS får tag på någon med intresse och fallenhet för att utföra den typen av installation är det inget problem öht, kan dock vara svårt att finna skulle jag tro. Självfallet kan det vara bra att skarva vidare en gammal kabel, de kan ofta vara i bättre skick än en ny om de är från de senaste 40-50 åren. Lika med kulodosorna av porslin är de inte riktigt gamla är klämmor osv inget problem, självklart ska man använda såna om man är ute efter tidstypiskt utseende.

Skulle vara kul att se vissa "mästertjafsare" i fritt arbete med denna typ av material både i upplägg av dragningarna och det rent praktiska handlaget. Kanske skulle kunna utgöra en "motvikt" till klådan att ständigt peta om inte annat för att få sista ordet i ickefrågor.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Absolut, jag har fått många bra svar och en klart tydligare bild av hur slutresultatet kommer att kunna te sig. Det tackar jag för!

Känns trevligt att folk har tagit sig tid att nyansera min rätt negativa bild av ton och välkomnande här på forumet. Jag blir kvar tack vare er.

Sen kan man tycka att reglerna för El-forumet kanske inte efterlevs riktigt på sina håll, men som nyanländ kan man inte riktigt börja tjata om sånt. Jag vet min plats i hackordningen.
 
Jag har rensat rätt hårt i den här tråden. Den hade spårat ur. Känns om det delvis beror på missförstånd mellan TS och vissa andra.

I vissa av inläggen som jag tog bort så finns det detaljer som är relevanta, men jag har ändå rensat för att hålla en röd tråd.

/moderator
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.