Hej! vi har redan vänt på det. Här kommer den nya ritningen.Tack för ditt svar det är så bra när folk engagerar sig.
 
  • dagensplan060411.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett lite tips som jag skulle vilja komma med är att istället ha ett s.k "arbetskök" utan matplats, eventuellt med ett par barstolar där andra kan sitta och hålla kocken sällskap, för att sedan ha matplatsen med utsikten närmast köket (nära och bra). Då blir ni "tvungna" att äta i den fina matsalen med utsikten varje dag ;). Ha sedan v-rummet längst bort! Detta är mycket yteffektivt! Varför ha TVÅ matplatser??

:)
 
Hej, byggaren:
1.Nä, inget är låst
2.Nix
3.Det viktiga är o få 2st sov på ca10m2 o ett allrum för barnen som går o stänga till,
det stora badrummet blir dörr gnm sovrummet, är det bra eller dåligt?
4.Ja, kök o v-rum ska ligga på baksidan där utsikten finns, ryggås i v-rum
5. Ja, sisådär 1.7-2 mille
6. Bygga helt själv, ta hjälp m det mesta el o lite rör

ja du, "lbg" "Varför ha TVÅ matplatser??"
vi har diskuterat det oxå, både för o emot, men d e ganska snyggt:)
 
Daydreamer skrev:
ja du, "lbg" "Varför ha TVÅ matplatser??"
vi har diskuterat det oxå, både för o emot, men d e ganska snyggt:)
Men på vilket sätt är det snyggare med två matplatser? Att ha EN snygg matplats i matsalen tycker jag är tillräckligt snyggt ;)

Snarare kan det ju vara trevligt att i köket ha en liten plats med två snygga barstolar, det ger en "mysfaktor" samt är snyggt på ett annorlunda sätt en ett vanligt matbord. Att sedan ha matplatsen i anslutning till köket måste ju anses vara mer praktiskt...

Tycker jag, alltså ;)
 
- Matplats
Håller med om två matplatser, helt onödigt. Hellre en matplats med utdragbart bord och som ligger som en avskild del i köket och där man kan dra för själva köksdelen när man har gäster, men ha öppet till vardags.

- Grovkök, tvätt
Jag tycker att det är oerhört opraktiskt med kombinerat grovkök och tvättplats. Hos oss har vi nog mest prylar och trångast i vårt kombinerade tvätt och grovkök. Det beror till viss del på att vi har en hel del saker som inte borde vara där också... :p
Hade jag byggt nytt hade jag gjort en stor rejäl tvättplats, och ett rejält grovkök.
Det behövs (hos barnfamiljer) gott om plats för blöta och leriga regnkläder, overaller, vantar etc, bra plats för skor, stövlar mm, cykelhjälmar, inlines/skridskor, hyllor med krokar som höjs allteftersom barnen skjuter i höjden.

Pernilla (med två barn 7 resp 3 år)
 
Tack alla som engagerat sig!
Har tänkt om, tagit bort matplats och gjort en helt ny planlösning.
Vad sägs om denna?
Ska försöka få in dörr mellan kök och barnens allrum.
 
  • scan_19-4_kompri_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.