Det har hänt att jag stänger av inkommande vatten. Vi har dock katt vilken kräver tillsyn dagligen och det är ju precis lika ofta som jag själv är hemma, så numera stänger jag inte av.

Jag stänger heller aldrig av kranarna till tvätt- och diskmaskinen eftersom tvätten/disken i så fall skulle bli ren max hälften av gångerna som jag startar maskinen...
 
Glöm inte stänga av golvbrunnen och trösklarna också. En gång när jag kom hem stod det 1-2 dm vatten i garaget, det hade runnit in genom genom garageporten, över trösklarna och upp ur giolvbrunnen.
 
  • Gilla
munge och 1 till
  • Laddar…
Vattnet i kranarna och vattnet i Vp är två helt olika system så de är inga konstigheter med att stänga av inkommande vatten
 
Snailman
jag brukar stänga av huvudkranen när jag åker bort, i stugan så stänger jag av vattenpumpen...
 
  • Gilla
Vedde
  • Laddar…
Tack för alla svar. Nu är jag övertygad om att det inte är några problem:)

Men hur är det med kalkförstörare? Vad gör den för nytta? Blir det mindre kalkfläckar i duschen mm eller spar den bara livslängden på vitvarorna lite längre ?
 
Bor i spanien och har stora problem med kalk. Det säljs olika "kalkförstörare" men dessa är fullständigt värdelösa.
 
tja hade ju inte stängt allt för många gånger om jag hade haft galvade rör då dom inte tycker om syre.. sen för er diskmaskins glömmare finns nu oras och cubista med timer :)
 
Ska jag vara borta över en natt eller längre så brukar jag stänga av pumpen och vattnet.

Skickat från en Trocadero
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.