grodis skrev:
Det spygröna huset har helt tokiga fönster, bl.a. är gavelfönster på ovanvåningen strörre än på bottenvåningen.... endast mina personliga åsikter....
Det "spygröna huset" ser ju inte ut så där, det är bilden från första inlägget som någon har lekt med för att visa olika förslag hur man skulle kunna ändra fasaden.
 
Blev väldigt bra med exempelbilderna från finaspröjs 2015-08-12.
Inte varit inloggad så missade dem. Med nya spröjs tycker jag det lyfter hela fasaden.

Berätta gärna hur du beslutar göra och om resultatet i tråden, alltid intressant.
 
Jag har inte glömt er. :)

Var i kontakt med kommunen i ett annat ärende och fick då reda på att jag inte får ändra något på huset utan bygglov, jag kunde få måla om, om jag använder röd slamfärg och byta takpannor om det inte ändrade färg på taket.. Jag tycker det låter idiotiskt då jag knappt har någon som ens kan se huset om man inte står framför det inne på tomten. Men jag ville inte just då argumentera om just det utan det får bli en senare fråga.

Det som händer nu är att taket kommer bytas, ska ske under november.. (och ja, det kommer få samma färg.. :))

Har flera tankar om hur man skulle kunna fixa fasaden, skall göra några skisser som ni får se här framöver..
 
Hej igen. Har funderat lite mer och tänkte när man byter fasaden borde man väl ta bort det gamla så man kommer in till stommen? (I mitt fall stockarna?)
Den nuvarande fasaden är på de gamla plankorna som var tidigare fasad.
Tog några bilder, kanske svårt att se något;

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här ser man hur regnet har runnit på reglarna. Detta är den östra fasaden, skall bytas först.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett hörn, det verkar vara någon papp under den första panelen.

Tänkte att får man bort bägge paneler så kan jag ju få in maximalt med isolering. Och kan göra den "bästa" möjliga fasaden?
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.