Riktigt fina grejer. Kommer från Electrolux-koncernen och delar komponenter med dem. Satsar på design.
 
Sylvester skrev:
Nix. Samma innanmäte. Modultänkande från E-lux koncernen.

Är du helt säker på det? En bekant arbetade nyligen för elektrolux och menade att innanmätet är identiskt förutom att man bytt ut ett fåtal komponeter på Husqvarnamodellerna till kraftigare/överdimensionerade för att Husqvarna ska vara deras "top of the line"-märke, medan Elektrolux är tänkt att vara det trygga märket som ger mycket för pengarna.
 
Kan skilja lite mellan AEG´s och Husqvarna´s produkter fast dom vid första anblicken  ser identiska ut.
Tex:   Kyl/frys-modellerna AEG S7038KG samt Husqvarna QT4419RFX

AEG http://www.aeg-electrolux.se/Files/sweden_swedish/PDF/A_S70358KG.pdf

2 kompressorer
Ej frost-free i frysen
10760:-

Husqvarna

1 kompressor
Frost-free i frysen
9875:-

Detta resulterar i att frysen i AEG´s modell är 87 liter mot Husqvarnas 80 liter.
Blir det större belastning på Husqvarna´s kompressor än AEG´s 2 styckna?,
eller används det en större modell i Husqvarna´s.

Kommer troligen själv att köpa 2 AEG kylfrysar då jag inte vill ha frost-free funktionen.
Man måste hursomhelst städa ur vitvarorna regelbundet samt inventera innehållet.
 Sedan sade min lokala försäljare att den automatiska avfrostningen leder till lite högre volym emellanåt då avfrostningen slår på, stämmer det?
 
pack skrev:
Sedan sade min lokala försäljare att den automatiska avfrostningen leder till lite högre volym emellanåt då avfrostningen slår på, stämmer det?
Har inte märkt av det i.a.f.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.